Siggen7 gull samling.

Ja, ikke mange som liker Golden Ellipse grunnet størrelsen, men ejg synes det et helt utrolig flott selskapsur. Det skal sies at det ikke er i min samling lenger. Dessverre. Det er for meg det dyreste uret som har vært innom, og følelsen av å bære 140k på håndleddet er ganske utrolig synes jeg.

Uansett; jeg synes det er utrolig kult at du sentrerer samlingen rundt temaet "gull".

:) Det ser ut som gull kommer til å stige mye framover spår de vise ;)
Ser ka-rasmussen tar 251,41 kr grammet for 24k i dag.

251 kroner grammet:eek: Var ikke klar over at det var så høyt, skjønner at det er krisetider i verden.
Som en liten kuriositet kan jeg nevne at her i landet fra 1870-tallet og til ca 1930 kunne du gå inn i Norges Bank og veksle en tusenlapp i 400 gram rent gull i myntform. I dag får man altså bare 4 gram for samme summen.
Det må være dyrt å samle gullklokker for tiden:roll:

251 kroner grammet:eek: Var ikke klar over at det var så høyt, skjønner at det er krisetider i verden.
Som en liten kuriositet kan jeg nevne at her i landet fra 1870-tallet og til ca 1930 kunne du gå inn i Norges Bank og veksle en tusenlapp i 400 gram rent gull i myntform. I dag får man altså bare 4 gram for samme summen.
Det må være dyrt å samle gullklokker for tiden:roll:
Smelteprisen på 14K vil da være 146,- kr grammet + legeringen sølv og 18K vil være 188,- kr pr. gram + sølvet til legeringen.
Det blir dessverre dyrere og dyrere :)