Shoppingtips New York?

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Vi har jo allerede en tråd om klokkebutikker, man kanskje er det noen som kan gi meg tips på gode klesbutikker for herrer i New York? Benytter anledningen til å friske opp garderoben, fra pensko og skjorter til jeans og casualwear.

Er det noe å spare på europeiske merker som f.eks. Nudie jeans eller Fred Perry, eller er det først og fremst på amerianske merker? Italienske sko og skjorter?

Det er vanvittig mye penger å spare på klær i USA.

Hva slags klær liker du?

Anbefaler deg å ta en kikk i Ralph Lauren-butikken i 867 Madison Ave.
40-50% av prisene her hjemme med dagens dollar. Mye fett som går litt utover et utvalget som man typisk finner på Ferner Jacobsen etc..

Går du til 57th mellom Madison Ave og Fifth, ligger mange eksklusive butikker på rekke og rad.
Det er helt klart penger å spare på non-US merker også.

Madison Ave. er bra - jeg liker mange av butikkene fra ca. 61. gate og nordover.

Jeg er en storbruker av RL, og handler det som regel på nett før jeg reiser over, og da på salg.
Kjøpte i vinter en håndstrikket ullgenser som på Ferner Jacobsen kostet ca. 3000 på tilbud, til ca. 500 kr på salg i USA :)
RLs hjemmeside og Macys.com er kjekke i så måte, men det fordrer at noen der borte kan ta imot tingene for deg..

Har du tid kan du også sjekke ut outleten i Woodbury Common, New Jersey (Google den). Der selger de kjente merkene varer laget for outletmarkedet, og det kan være en god del å spare. Ca. 1 time (om jeg husker rett) hver vei med buss fra Penn Station, bak The Garden.

For penklær som skjorter, slips osv. er Brooks Brothers utmerket. De har også en butikk på outleten i Woodbury. Deres butikk på Madison og 44. er derimot å foretrekke. Servicen er suveren der, og utvalget er slett ikke dårlig. Skjortene deres er svært bra forutsatt at du passer modellene.

Blir noen dager i NY i juni ifm. biltur -- det blir bra! :)

Takk folkens! Gode tips her. Jeg er ikke så veldig stor på Ralph Lauren som casualwear, men de har jo noen fine dresser i f.eks. Purple Label kolleksjonen sin. Blir nok litt jeans og street wear på meg, samt en oppgradering av penklærne mine.

DJM skrev:
Madison Ave. er bra - jeg liker mange av butikkene fra ca. 61. gate og nordover.

Jeg er en storbruker av RL, og handler det som regel på nett før jeg reiser over, og da på salg.
Kjøpte i vinter en håndstrikket ullgenser som på Ferner Jacobsen kostet ca. 3000 på tilbud, til ca. 500 kr på salg i USA :)
RLs hjemmeside og Macys.com er kjekke i så måte, men det fordrer at noen der borte kan ta imot tingene for deg..

Har du tid kan du også sjekke ut outleten i Woodbury Common, New Jersey (Google den). Der selger de kjente merkene varer laget for outletmarkedet, og det kan være en god del å spare. Ca. 1 time (om jeg husker rett) hver vei med buss fra Penn Station, bak The Garden.

For penklær som skjorter, slips osv. er Brooks Brothers utmerket. De har også en butikk på outleten i Woodbury. Deres butikk på Madison og 44. er derimot å foretrekke. Servicen er suveren der, og utvalget er slett ikke dårlig. Skjortene deres er svært bra forutsatt at du passer modellene.

Blir noen dager i NY i juni ifm. biltur -- det blir bra! :)

Du er en verdensmann DJM!:)

Var I NY for et par år siden, alt er jo større der, også matporsjonene, men prislappene på klær er mindre, særlig m$nå vil jeg tro.
For litt mere spesielle klær og "items" anbefaler jeg også West village. spennende sted!
Hadde jeg skullet til Ny nå ville jeg også dratt innom Torneaus, om ikke annet for windowshopping på klokker etc.:)

God tur til dere heldiggriser,ta med kamera ;) ;)

Best
J.Cat

Heisann, staar i Apple Store i Greenwich Village naa og surfer litt :)

Mye bra klaer og klokker, har saa godt som tatt alle klokkebutikkene til naa. Vanskelig aa finne en IWC 3717 som er det foreloepige maalet. Men mange fine butikker. Paa Ralph Lauren i Bergdorf Goodman hadde de sinnsvakt fine vintageur, gamle Rolex Subs, Heuer, Bretiling etc. Men fantasipriser i forhold til selv overprisede leverandoerer av vintageur paa nettet.

Vi faar se hva jeg kommer hjem med :) Forloepig ser det stort sett ut til aa bli oemme foetter :)

Har du prøvd Cellini i Madison Ave.?
Eventuelt Cellini på Waldorf Astoria?

Meget god service der, og har de ikke klokken i butikken, kan de skaffe den rimelig kjapt.

Verdensmann Jcat? Jeg er i alle fall en liten USA-mann ;)

Gleder meg som en liten unge til NY.. ikke mange dagene igjen!

Btw, Anders - Ømme føtter er obligatorisk og vel verd det IMO :)

Hepp, da er jeg tilbake folkens. Det gikk like hardt utover kredittkortet som føttene, uten at det nødvendigvis ble så mange innkjøp. Post i klokke-forumet kommer så snart jeg får tatt noen bilder :mrgreen:

Når det gjelder klær var det svært gode priser, men jeg er sær og fant ikke de store mengdene (i motsetning til min kjære :roll: ). Kjøpte meg noen nye penskjorter, poloer, slips og annet jobbtøy til ca halv pris av her hjemme.

Mest fornøyd er jeg med to av skoinnkjøpene. Et par svarte Oxfords fra Alden til under halv pris av tilsvarende kvalitet her hjemme, og et par australske RM Williams boots type Chelsea til akkurat halv pris av Steen&Strøm i Oslo. Et annet skoinnkjøp viste seg også å være det dårligste jeg gjorde :roll: Når jeg åpnet boksen vel hjemme viste det seg at gjøkene på Footlocker hadde gitt meg to Adidas Stan Smith venstresko :| Det siste innkjøpet jeg gjorde før vi dro, så det ble litt hastig. Blæh.

I de høyere prisklassene var det stort sett de amerikanske varene som var best prissatt, som ventet. Skulle se på noen italienske Santoni pensko, men prisene var omtrent som i Bogstadveien. Ikke noe å hente. På skosiden var det veldig gode priser å få på Alden og Allen Edmonds, klassiske amerikanske herresko som ikke står tilbake for de beste tradisjonelle engelske skomerkene.

Ellers var vel prisene på det meste ca halvparten av i Oslo. Har spist, shoppet og levd meget godt :D

Har trålet byen rundt etter klær og klokker, spørs om ikke jeg skriver et par guider i nærmeste fremtid. Til glede for andre og ikke minst meg selv neste gang jeg drar (for det skal jeg love dere jeg gjør!) 8)