Setter stor pris på innspill og litt veiledning

Rolex er hot her inne ja, det er det. Jeg fikk nettopp min første, så er ikke så påvirket ennå. Liker jeg å tro. :p

Det er vel helst det at de fleste Rolexer har en størrelse som nok kunne passet deg veldig bra! :p
De fleste sportsmodeller med særpreg er også store.. Det har hvertfall ødelagt for meg flere ganger..

Rolex er hot her inne ja, det er det. Jeg fikk nettopp min første, så er ikke så påvirket ennå. Liker jeg å tro. :p

Det er vel helst det at de fleste Rolexer har en størrelse som nok kunne passet deg veldig bra! :p
De fleste sportsmodeller med særpreg er også store.. Det har hvertfall ødelagt for meg flere ganger..

Jaaaaa det er det der altså....:oops:

Men rolex er kjedelig, jeg vil ha knapper man kan trykke på!!! Blir aldri voksen :p Jeg må vel slepe rundt på en kloss da for å bli fornøyd hahahaha!!

Siden dere sier at den normale speedyen ikke er så stor så blir jeg veldig fristet av denne her da, man kan se fra baksiden også! :eek: http://www.tidssonen.no/forum/showthread.php?9567-Min-f%F8rste-Omega

Det du er på utkikk etter er en Tudor Prince Chronograph. "Daytona" er jo den ultimate dameklokka;)

DSCN0206.jpg

Det er bare å prøve..

Jeg hadde Omega PO en stund, den traff smertegrensen min rimelig bra. 42mm versjonen altså.

Nå som jeg har hatt mindre ur en stund, siste jeg kjøpte er bare 36mm, så virker nesten Seamasteren (41mm) litt stor når jeg tar den på. Så hva man er vant med har veldig mye å si. Det kan nok de fleste her skrive under på uansett hvilke størrelser de pleier å bære.

Hadde jeg vært deg ville jeg funnet et ur du likte. F.eks den originale Speedmasteren om det er en du har sansen for. Kjøpe den, hvertfall prøve den, og se hvordan det går. Om du er flink og finner gode bruktpriser er det ikke nødvendigvis store tapet du trenger å ta for å bytte litt.

Velkommen til forumet! Jeg ville ikke blitt overrasket hvis du er den første kvinnen som setter sine føtter innenfor denne delen av verdensveven. Får håpe for flere av ektefellene her inne at det ikke blir for mange, det kan sikkert bli et par diskusjoner og kostbare krav! :D

Bra valg av Omega Speedmaster Reduced, sitter selv på gjerdet og lurer på om jeg skal kjøpe eller spare til noe heftigere, feks Rolex Submariner. Kommer jo garantert til å eie begge en gang, men som student er ikke det aktuelt akkurat nå.

Det er bare å prøve..

Jeg hadde Omega PO en stund, den traff smertegrensen min rimelig bra. 42mm versjonen altså.

Nå som jeg har hatt mindre ur en stund, siste jeg kjøpte er bare 36mm, så virker nesten Seamasteren (41mm) litt stor når jeg tar den på. Så hva man er vant med har veldig mye å si. Det kan nok de fleste her skrive under på uansett hvilke størrelser de pleier å bære.

Hadde jeg vært deg ville jeg funnet et ur du likte. F.eks den originale Speedmasteren om det er en du har sansen for. Kjøpe den, hvertfall prøve den, og se hvordan det går. Om du er flink og finner gode bruktpriser er det ikke nødvendigvis store tapet du trenger å ta for å bytte litt.

Tror du har helt rett i det!
Jeg går jo med forholdsvis store klokker fra før. Monster'n får jeg mye respons fra veninnene mine på ;) Det er bare så mye en har lyst på, men jeg har falt for speedy det er helt sikkert! Har heller ikke lyst til å kjøpe katta i sekken! :? Så det er mulig jeg rådfører meg her inne før klokkekontoen min åpnes. :)

Velkommen til forumet! Jeg ville ikke blitt overrasket hvis du er den første kvinnen som setter sine føtter innenfor denne delen av verdensveven.

Neida, her er det og har vært andre også.
Vi har en kvinnelig, relativt nyutdannet, urmaker.
Så har vi en som har etterlyst en Speedmaster som gave til sin mann.
Og så har vi hun som ordnet med Submariner i julegave til sin utvalgte.

Men for all del, det er plass til mange flere.

Har vært innom å prøvd Speedmaster Professional (3570.50.00) på Bjerke, og mitt førsteinntrykk var at den føltes veldig liten på armen, og jeg har langt fra tømmerstokkhåndledd. Jeg ville anbefalt deg å prøve den på før du evt. går for en reduced. Jeg syns en litt oversized klokke ser bra ut på jenter.

My 2 cents.

Her strømmer det på med forslag og gode tips! Takk! :)
Flott at det er noen andre jenter her inne, mine venniner synes jeg er rar men synes klokkene mine er kule da!:p

Tror nok at det er speedy som har truffet mest:D

Pr. dags dato har jeg en monster, seiko snzg 09, citizen promaster aqualand jp1010 og en traser big date alarm. Alle disse funker bra på armen min seiko snzg kan kanskje bli litt stor og flat (tallerken) men finfin på grå nato! :mrgreen:

Så hvordan er en vanlig speedy vs reduced i forhold til det?
Vanskelig spørsmål å svare på kanskje.... :roll:

Hvis jeg klarer å holde meg i skinnet så skal jeg til Oslo i februar og da kan jeg jo se der inne, for her jeg bor er det heller dårlig med butikker... Typ Bjørklund o.l...