Service Rolex Submariner

Hva er grunnen til service?
Det er godt å høre folk sender sine ur til service. Mange dropper det dessverre. Jeg har anskaffet en som tidligere eiere droppet service og klokken starter et par sek, så full stopp. Irriterende at folk hardbruker klokkene og ikke tar service på dem og bare selge videre.

Håper du fikk oppgitt servicehistorikken før du kjøpte klokken @time? Ikke bra når en klokke stopper på den måten - da har den nok blitt ''mishandlet'' av forrige eier. Regner med at du gir den litt TLC?
 
Redigert av en moderator:
Håper du fikk oppgitt servicehistorikken før du kjøpte klokken @time? Ikke bra når en klokke stopper på den måten - da har den nok blitt ''mishandlet'' av forrige eier. Regner med at du gir den litt TLC?

+1
 
Redigert av en moderator:
Joda. Fikk vite litt historikk + sjekket selv. Forandring fristet, dessverre. Regnet med litt "wear" ja, men klokken har nok etter min erfaring aldri fått service og min type TLC. Den fikk greit før jeg fikk den ifg. forrige eier ja. Men den stoppet etter litt opptrekk etter mottagelsen. Etter min erfaring kjennes det som den ikke har fått service og TLC.

Jeg skal gi den 101% full service for å få den tilbake til fortjent tilstand. Uff. Skulle ha tatt din SD, Tek;)

Jeg jogger, løper, svømmer ikke med klokkene mine i armen, for å si det sånt. De legges godt pakket i klokkeboksen i slike aktiviteter. Klokker skal kun være under skjortearmen og "deskdive" ifg meg. De skal helst ikke ha fetmerker etter bruk også;) Jaja, kan nok ikke forvente andre gjør det samme. Jeg har kjøpt nye klokker før, og det er godt fordi det gir meg godfølelse av at jeg slipper å rense og teller etter bruksmerker og hakk og sjekk etter servicebehov.

Til alle TS, take care of your R-babies! ;)


Håper du fikk oppgitt servicehistorikken før du kjøpte klokken @time? Ikke bra når en klokke stopper på den måten - da har den nok blitt ''mishandlet'' av forrige eier. Regner med at du gir den litt TLC?
 
Redigert av en moderator:
Gammel tråd, men treffende topic. Hvor tar folket service på Submariner nå? Jeg holder til litt utenfor Bergen. Har en 16610 fra -96 som har fått spider dial og det er ukjent når sist service var. Ønsker egentlig å beholde både skive,viser osv originalt selv om det bærer preg av slitasje, men er det andre ting man også bør passe på å gi beskjed om til de som skal ta service?
 
Redigert:
Gammel tråd, men treffende topic. Hvor tar folket service på Submariner nå? Jeg holder til litt utenfor Bergen. Har en 16610 fra -96 som har fått spider dial og det er ukjent når sist service var. Ønsker egentlig å beholde både skive,viser osv originalt selv om det bærer preg av slitasje, men er det andre ting man også bør passe på å gi beskjed om til de som skal ta service?

Ja. At de ikke polerer kasse/lenke.
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Har en 90 modell som trenger service til neste år. Tar det på Oslo Ur Service tenkte jeg.. grei pris og god service + mange gode referanser
 
Velkommen til Tidssonen Fred. Både Bjerke og Lervik utfører service. Upåklagelig service ved begge de nevnte steder. Akkurat nå har Lervik noe pågang men med en ekstra urmaker med på laget kan de ta service på din Sub fra uke 43. Før du tar service bør du ta stilling til om du ønsker ditt ur polert ved tilbakelevering. Du finner tråder på for / imot polering her inne. Personlig foretrekker jeg "eldre" / "vintage" upolert.
 
  • Liker
Reaksjoner: thomasf
Totlat newbie her, så derfor spørsmålet:
Si meg; hvorfor tar noen 'service' på en klokke hvis den går og ikke har stoppet?
 
Trenger ikke å gjøre det ofte, men kan være greit å sjekke den opp før den stopper? Plutselig så er du uten ur i noen uker... Er i alle fall min strategi. :)

Blir litt som med en bil. Merker du at pådraget forsvinner kan det være greit å ta en sjekk før du en dag står i sju steiner. Mister klokken nøyaktigheten og du mener at den oppfører seg merkelig, ta en sjekk.
 
Redigert: