Service Rolex Submariner

Medlem
19. jan. 2015
Innlegg
18
Sted
Oslo
Hei! Er ny på forumet her men kan ikke se noe om dette her inne fra før:)
Jeg har en rolex sub U serial ('98) uten papirer. Er det noen som vet hvordan man kan få service på denne? Bjerke rører vel ikke klokker uten papirer lengre?
 
Hei! Er ny på forumet her men kan ikke se noe om dette her inne fra før:)
Jeg har en rolex sub U serial ('98) uten papirer. Er det noen som vet hvordan man kan få service på denne? Bjerke rører vel ikke klokker uten papirer lengre?

Har selv nylig hatt to papirløse klokker inne til service hos Bjerke, så dette er ikke noe problem. Det kan være du blander med at Bjerke ikke utfører takstering på klokker som ikke har papirer?

Lervik ur er også AD på Rolex. Kontakt Lervik, så sender de deg en pakke med en returfrankert eske, som du bruker for å sende uret tilbake til dem.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Erling
Jeg har fått utført service på Rolex uten papirer hos Bjerke. Som @braza2013 sier, mistenker jeg at du blander med nevnte takstering.
 
Redigert av en moderator:
Ok. Tusen takk for kjappe tilbakemeldinger! Den har ikke vært på service på snart 10 år så tenkte det var på tide å gi den en liten shine :cool:
 
Service på Rolex ligger vel på ca.4500++, er det ikke?

Lervik tar 300,- for prisoverslag på service, om du ikke tar servicen.
 
Service på Rolex ligger vel på ca.4500++, er det ikke?

Lervik tar 300,- for prisoverslag på service, om du ikke tar servicen.

Var innom Bjerke og ble fortalt det kunne komme på så lavt som 2500 og oppover, alt avhengig av hva som må gjøres. Men vanligvis ligger det på rundt 6000 ja, og 3500 hos JohnnyRolex.
 
Redigert:
Det var dyrt? Trodde også det lå på 4500kr. Bjerke tar vel litt ekstra som vanlig?

Ja, reagerte på det jeg også. Nå er det riktignok en veldig gammel klokke, men prisen fikk jeg av selger, ikke urmaker.

Jeg droppet Bjerke da avstanden mellom butikken er for stor. Dette gjør oddsen for at beskjeden om å ikke bytte visere, polere kassen osv ikke kommer frem ble for høy.
 
Ja, reagerte på det jeg også. Nå er det riktignok en veldig gammel klokke, men prisen fikk jeg av selger, ikke urmaker.

Jeg droppet Bjerke da avstanden mellom butikken er for stor. Dette gjør oddsen for at beskjeden om å ikke bytte visere, polere kassen osv ikke kommer frem ble for høy.

Legger man da vanligvis ved et eget skriv om dette som sendes med klokken?

Men for å unngå denne risikoen så er vel det beste å gå til en urmaker selv?
 
Du kan levere den inn hos Briljant på Frogner og la Claus (husker ikke etternavnet) ta den. Han er godkjent Rolex urmaker så du er i gode hender. Tror det er en del billigere enn Bjerke.
 
Du kan levere den inn hos Briljant på Frogner og la Claus (husker ikke etternavnet) ta den. Han er godkjent Rolex urmaker så du er i gode hender. Tror det er en del billigere enn Bjerke.

Ja har faktisk vært innom der. Tenker slik at hvis klokken ikke trenger å få byttet noen deler, men kun bytte av olje, rensing osv. så er det best å gå til urmaker selv. Men trenger man ny bezel, visere o.l. så lønner det seg å gå til AD som sender klokken til Rolex som har lett tilgang til alle deler?
 
Ja har faktisk vært innom der. Tenker slik at hvis klokken ikke trenger å få byttet noen deler, men kun bytte av olje, rensing osv. så er det best å gå til urmaker selv. Men trenger man ny bezel, visere o.l. så lønner det seg å gå til AD som sender klokken til Rolex som har lett tilgang til alle deler?

Du vil ikke ha nye visere og bezel :)
 
+ 1 hold klokken så original som mulig.

Det jeg vil også :) derfor jeg tenker det er lurere å sende klokken til service hos urmaker, da det er rimeligere og man slipper risikoen med at deler kan bli byttet ut hos Rolex. Antar det er forskjellene mellom å sende klokken inn på service til Rolex vs. urmaker?

De vil levere klokken i best mulig stand fremfor original stand. Men selvfølgelig hvis man trenger f. eks. ny clasp da den gamle er slitt etter flere års bruk, så sender man klokken til Rolex :)
 
Redigert:
Det jeg vil også :) derfor jeg tenker det er lurere å sende klokken til service hos urmaker, da det er rimeligere og man slipper risikoen med at deler kan bli byttet ut hos Rolex. Antar det er forskjellene mellom å sende klokken inn på service til Rolex vs. urmaker?

En norsk AD vil svært sjeldent sende klokken din til Rolex. Service tas av AD selv, og deler har de enten på lager, eller de bestiller fra Rolex ved behov.

Personlig har jeg brukt både Bjerke, Lervik og uavhengige urmakere. Fungerer greit med alle, så lenge man er klar og tydelig på hva man ønsker (og ikke ønsker).
 
En norsk AD vil svært sjeldent sende klokken din til Rolex. Service tas av AD selv, og deler har de enten på lager, eller de bestiller fra Rolex ved behov.

Personlig har jeg brukt både Bjerke, Lervik og uavhengige urmakere. Fungerer greit med alle, så lenge man er klar og tydelig på hva man ønsker (og ikke ønsker).

Åja, det oppklarer jo en hel del. Trodde AD sendte klokken til Rolex, men ikke uavhengige urmakere. Da spiller det ingen rolle, så lenge man som du sier bare er tydelig i hva man vil og ikke vil :D
 
Hva er grunnen til service?
Det er godt å høre folk sender sine ur til service. Mange dropper det dessverre. Jeg har anskaffet en som tidligere eiere droppet service og klokken starter et par sek, så full stopp. Irriterende at folk hardbruker klokkene og ikke tar service på dem og bare selge videre.