Service på Tudor Submariner

Hovedsignal

Støttemedlem
Medlem
4. okt. 2014
Innlegg
927
Sted
Oslo
Har en Tudor 79190 som jeg skal spandere en service på etterhvert.
Klokka ble servet av Rolex Service Center i Madrid for to eiere siden, og dokumentasjonen på dette medfulgte.

Nå er det kanskje litt fjollete, men jeg vil veldig gjerne ha en tilsvarende service utført og få med samme type dokumentasjon tilbake.

Da jeg tok med klokken til Bjerke fikk jeg beskjed om at denne ikke ville bli sendt til RSC, men at de ville ta servicen selv dersom jeg valgte å bruke dem.

Jeg stiller meg litt undrende til at jeg ikke får velge selv om jeg vil at den skal sendes inn til RSC eller ikke.

Noen andre som har tatt service på Tudor Sub, og i såfall har dere gjort det gjennom Rolex eller lokale aktører?
 
Av nysgjerrighet, hvorfor så viktig med identisk service og dokumentasjon?

Jeg har ikke de originale papirene på klokka, kun servicepapirene og boksen.
Tror det vil være lettere å få solgt den igjen med en fersk servicedokumentasjon fra Rolex.
Ikke at den skal selges, men man vet aldri.
 
For meg ville dette ha null og niks å si, så lenge stedet som utfører service er lisensiert av Tudor.
Tror også du må belage deg på en vesentlig lengre ventetid dersom den sendes rett til RSC, enn til Bjerke.

Forstår jo godt at Bjerke ønsker å ta servicen selv, når de har utstyr og kompetanse til dette fremfor å fungere som postkontor til RSC.
 
  • Liker
Reaksjoner: joakim25
De fleste urmakere kan vel ta service på ETA urverk, eller har Tudor moddet det såppas at deler kan bli en utfordring?