Service på quartz dyrt..

Medlem
10. nov. 2008
Innlegg
1.171
Sted
Ski, Akershus
OK, så kona hadde en Breitling Quartz inne hos Thune for et batteribytte. Den ble sendt til Breitling (etter hva jeg forsto i Bergen??) og kostet 2000 :confused:
Greit nok. 3 mnd senere så fortsetter sekundviser å hoppe på en sånn måte at det ser ut som behov for nytt batteri igjen. Den ble sendt tilbake samme vei og får en ny melding om at det er behov for service til 5000 :oops: Burde de ikke oppdaget det første gangen, og skal det ikke være en slags garanti på sånne ting fra første innsending?
Prisen er en annen ting, men jeg har bare erfaring fra service på mekaniske ur. Er dette vanlig?
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Breitling er noe dyrt ja, og det er vel slik at de sendes til Ur-teknikk AS for batteribytte/service. Hos daværende AD gullsmed Ambjørnsen fikk de ikke bytte batteri selv - måtte sende. Fikk da tilbake etter "miniservice" med batteribytte, bytte av alle pakninger og trykktest etc samtidig, samt fikk med Breitling "serviceboks".
Prisen var vel grei nok med tanke på hva jeg har lest om denne modellen, og hvor kinkig det kan være å gjøre noe med den. Dette gjaldt eldre ana/digi-modell, men de gjør det samme med "vanlige" quartsur levert hos AD også. Jeg startet selv en tråd om det du skriver for noen år siden, da en kollega opplevde det samme angående batteribytte når hun spurte hos sin lokale AD ;)

Breitling - Ur-Teknikk AS

Breitling quartz SÅ ekslusivt??? | TIDSSONEN
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: JonasV