Service på min 197

Medlem
23. april 2011
Innlegg
686
Sted
Lillehammer
Er det kun Bjerke i norge som kan ta service på denne?
Jeg fikk oppgitt en pris på 5000 for service på mekaniske ur uten komplikasjoner. Noe som bringer meg til et annet spm. Regnes power reserve som en komplikasjon?
Tror dere det vil bli dyrere å ta en service på min siden den har Jaeger sitt 8-days urverk? De i butikken kunne ikke svare på dette:p
Han nektet først for at denne modellen i det hele tatt eksisterte, når jeg nevnte at det satt et Jaeger urverk i klokken. Han googlet det til slutt og da ble han meget forlegen:eek:
 
Teknisk sett kan vel tidemann ta service på dette uret mtp. at det er et Jaeger-verk. Send en mail og så får du svar på spørsmålet :)
 
Teknisk sett kan vel tidemann ta service på dette uret mtp. at det er et Jaeger-verk. Send en mail og så får du svar på spørsmålet :)

Det samme tenkte jeg også, så jeg ringte dem. De ville ikke lenger ta service på ur de ikke fører. Det var visstnok fordi de ikke har deletilgang på reserve deler til andre deler en urverket. Så det hadde skapt en del problemer for dem tidligere.
 
Jeg synes ikke 5000.- hørtes for ille ut jeg?

Men hvis du har lyst til å styre for meget, så tar de vel service hos nymanns i Sverige?
 
Jeg synes ikke 5000.- hørtes for ille ut jeg?

Men hvis du har lyst til å styre for meget, så tar de vel service hos nymanns i Sverige?

hehe, nei jeg synes ikke 5000 var mye i det hele tatt. Dårlig formulert fra min side. Lurte bare på om det fantes alternativer til bjerke her til lands. Og om noen har erfaringer på om prisene blir skrudd opp ifht. In-house-kontra ikke in-house og det med komplikasjoner på urverket.

Det jeg stusset mest på når jeg var hos Bjerke, var mangel på kunnskap til uret jeg ønsket å få servet, derfor lurte jeg på om det fantes andre alternativer.