Service på 116660 DeepSea SeaDweller

Medlem
5. feb. 2010
Innlegg
182
Sted
Bærum
Godt nytt år medasylanter!

Året har startet med at min 2010 mod DSSD har stoppet helt nå kl 1105 uten å få den i gang igjen, og den er vel da moden for service.

Klokken har gått fantastisk godt med kanskje 0,5 sek forsinkelse i døgnet. Hadde et lite "feilslag" to uker før jul hvor den også stoppet. Fikk da ikke justert viserne men klokken gikk. Det var første signal på at noe var feil. Etter en uke virket alt normalt igjen og det gikk an å stille viserne før den i dag stoppet helt.

Da den sviktet før jul sendte jeg mail via web sidene til Lervik uten at de svarte. De syntes jeg var dårlig etter alle godord jeg har lest om dem her på TS. Har også vært i dialog med Knut vedr endeledd etc tidligere og fått kjapt svar og ekspedering.

Har tidligere alltid brukt Bjerke på service av min Pepsi, men det frister ikke. Hvor bør jeg ta service? (Klokken er kjøpt hos Askeland ur i april 2010) er det ok å sende i posten? Og hva ligger en slik service på. Var fast bestemt på Lervik men synes det var et svakhetstegn at de ikke svarte på min henvendelse før jul. Mulig de hadde nok å gjøre
 
Jeg hadde service på min sub hos Lervik, det kostet 5000,- Bjerke skulle ha 6-6500,-

Jeg har i det siste brukt Bjerke i Bergen siden da slipper jeg dette med å sende klokken i posten.
 
Har vel blitt diskutert en gang og konklusjonen var at service på DSSD er noe dyrere enn de andre sportsurene. (Ca8500,-)

Bortsett fra noen andre episoder har jeg vært veldig fornøyd med jobben som ble gjort hos Bjerke, har servet fire Rolexer der. Sist betalte jeg 3800,- for full service uten polering på min 16600. Noe jeg syntes var en meget konkurransedyktig pris:)
 
Leste en post på "Klokkeriet" for en stund siden der en DSSD eier påsto at klokken måtte sendes utenlands pga. trykktesten. Inni meg tenkte jeg at dette bare må være tull. Mulig det bare var for å "skryte" på seg at man har en råtass av en klokke, jeg vet ikke.

Klarer ikke å lenke til posten, men fant den igjen og tok en shot.

D9A804E9-F3C0-4EB2-A789-70EF1D901A57.png_zpsfw09vbkg.jpeg
 
Hei!

Hvis du skal få klokken testet med trykk tilsvarende 3900 meter må den til Sveits, hvor de har laget en egen trykktester til det formålet. (Trykktesten foregår med vann i tanken, så vidt jeg forstår). Jeg har DSSD selv, og hadde fusk i vellen/koblingen mot manuelt opptrekk i sommer. Det var da jeg sjekket ut prisene på full service i Norge kontra Sveits. Bjerke skulle ha mellom 6000 - 9000 for full service med test ned til 1000 meter. For å sende uret til Sveits ville det trolig komme på minst 13 000.

Behandlingstid hos Bjerke da jeg tok kontakt i august 2015 var +/- to måneder. Jeg mailet urmakere i Bergen og Stavanger + Tromsø som en slenger. Jørgensen i Tromsø kunne ta den nesten med en gang, han fikk uret med posten og fikset det på to uker - uten å kreve så mye som en krone i betaling. Slå den! Det var kun smøring som måtte til, og verket ellers hadde ikke behov for service ennå. Slik var det.
 
Behandlingstid hos Bjerke da jeg tok kontakt i august 2015 var +/- to måneder. Jeg mailet urmakere i Bergen og Stavanger + Tromsø som en slenger. Jørgensen i Tromsø kunne ta den nesten med en gang, han fikk uret med posten og fikset det på to uker - uten å kreve så mye som en krone i betaling. Slå den! Det var kun smøring som måtte til, og verket ellers hadde ikke behov for service ennå. Slik var det.

Service! Pluss i boka til Jørgensen og veldig fint å vite ettersom han fort blir den aktuelle urmakeren for service på min Rolex..
 
  • Liker
Reaksjoner: Futen
En ny oppfølgingsmail til Lervik i går gjorde susen. Knut svarte ila 40 minutter, og beklaget dypt at de ikke hadde svart før jul

Klokken må til Sveits grunnet trykktesten, vil ta ca 6 uker og pris mellom Kr 7-8.000, så da gjenstår det å se hva fasiten blir. Serviceboks fra Lervik med forsikring er på vei over fjellet til Bærum alt.

Begynner faktisk å venne meg til min 85 mod Pepsi igjen etter 3 år med DSSD på armen, selv om den lyser lite på natten.

Ba også Knut om tilbud på et par nye alternative Rolexer (114060,116710,216570) som han hadde inne og kom med, da nevnte også han mulig prisstigning på 8% grunnet bla valuta om ikke lenge.
 
Status på service av min DSSD.

Fikk i dag telefon i fra Knut Lervik som kunne fortelle at han klokken hadde kommet til Rolex i Sveits, og at han hadde fått prisoverslag i fra dem. Service er Kr 8.625,- men Rolex anbefalte å bytte luminovaperlen på bezelen, Kr 240 samt nytt glass Kr 2375,-, totalt Kr 11.240.-.

Jeg har ikke sett noen merkbare riper på glasset, det hadde heller ikke Knut da han mottok klokken, og var litt overrasket at det var foreslått byttet. Jeg bruker klokken røft og er ikke redd for litt hairlines. Ga tilbakemelding om ikke glasset hadde nedsatt styrke eller andre defekter, så jeg ikke grunn til at det skulle byttes.

Hadde dere gjort det samme?
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU og Genta
Da leverte Bring akkurat min DSSD på døren, og gjensynsgleden var stor. Hadde nå begynt å venne meg til 40 mm GMT, og innser nå hvor stor beistet er.

Klokken har nå vært i Sveits for service, og fremstår som ny da jeg fikk den tilbake igjen etter en lett polering. Nesten som nyfølelse etter å ha plukket av plast på klokken.

Takk til Knut Lervik for god service og for å ha overholdt tid og pris. Fikk sågar med forsikringstakst på kjøpet.