Service/ overhaling

Medlem
12. mars 2024
Innlegg
4
Sted
Hønefoss
Hei! Vet ikke om dette er riktig tråd en gang…
Jeg var så uheldig og greide og gå på trynet når jeg gikk tur med bikja… og klokken fikk dessverre støt skade. Leverte den inn til urmaker og fikk et estimat på rundt 9000kr for bytte av to clutch hjul og en ball bearing.. syns dette var litt i overkant for et selitta sw200 elabore urverk… eller er det der prisene ligger i dag?
 
Jeg har en stoppet ETA 2824 (mer eller mindre samme urverk) som lokal urmaker skal ha 6500,- for å fikse, men produsenten skal ha 190 EUR + frakt og fortolling. Hvilket merke er det? Mange produsenter opererer med mye lavere priser dersom man går gjennom riktig forhandler.
 
Kan anbefale urmaker Johan Mathisen i Fredrikstad og det er mange som skryter av urmaker Vidar Holstad ved Kolbotn Ur.
Jeg har fått skiftet kløtshjul på et SW200 hos Mathisen til en langt rimeligere penge tidligere, men kulelager er kanskje betydelig dyrere å reparere?
 
Har ikke peiling på hva som er dyrt og ikke, men nå får man jo et sånt urverk til 3000kr som jeg har forstått så heller mer mot det om det er billigere en og skifte tre ting