Service av vintageur - Watchguy UK

Medlem
16. juni 2015
Innlegg
801
Sted
Oslo
Jeg har en Heuer Luftforsvaret som trenger litt TCL. Etter å ha forhørt meg med en anerkjent urmaker i hovedstaden, ble jeg tipset om at Watchguy var mannen for oppgaven. Kompetanse, pris og service er visstnok 'second to none'.
Problemet er at han tydeligvis er etterspurt - veldig etterspurt.

Hver tredje uke legger han ut 10 plasser som kan bookes av nye kunder. Disse forsvinner usannsynlig fort, ca 1 sekund tar det for plassene er fylt opp. Jeg har vært for treig et par ganger, men i dag traff jeg endelig jackpot i Lucky-dip konkurransen:D

Neste mulighet for å booke service er lørdag 14 mai kl 20 (norsk tid).
Tipset er å ha e-postadressen kopiert og klar til å limes inn når siden oppdateres på oppgitt tidspunkt.

KK
 
  • Liker
Reaksjoner: MrRambutan
Tror jeg hadde pratet med Simen SS-ur før jeg hadde sendt den over dammen. Watchguy er vel en ganske omstridt person på enkelte urmaker fora. Simen har nicket SS. her inne.
 
Hadde min Luftforsvaret inne hos Christian (aka. Watchguy), og har absolutt ingenting negativt å melde - utrolig ryddig og trivelig fyr, og veldig god (og godt dokumentert) service :)
 
Jeg har gjort litt research i forkant, og finner kun positive tilbakemeldinger på fyren. Hvorfor er han omstridt @Superlite?
@krisss Hvilken forsendelsesmetode benyttet du deg av? ser at det er relativt kostbart med UPS eksempelvis.
 
For et par år siden ble han kastet ut av WUS med mye styr og diskusjoner. Jeg husker ikke helt hvorfor men det var noe med falske klokker. Mulig han reparerte dem for kunder. De fora jeg snakker om er såkalte lukka forum hvor chatten er privat. Søker du på watchguy så finner du nok mye positive ting. Jeg tviler ikke på at han er flink og gjør en god jobb. Men jeg tror Simen sitter med mer kompetanse og reservedeler på din klokke en han.
 
  • Liker
Reaksjoner: KlokkeKjell
I fjor da jeg hadde dilla på vintage hadde jeg ikke mindre enn 4 ur til service inne hos Christian aka WatchGuy. Alle gangene opplevde jeg kjempegod og hyggelig service og alt arbeid utført som avtalt. Og som nevnt lenger oppe er dokumentasjonen upåklagelig. Man kan undervei i prosessen følge akkurat hvor langt han er kommet og lese kommentarer om arbeidet som blir gjort, samt se gode bilder.
Christian har en del meninger om hva som bør gjøres med vintage ur, som han uoppfordret uttrykker. F.eks så ville han gjerne re-lume visere og skive på en Tudor sub jeg hadde. Jeg var først i mot, men han overtalte meg ved å fortelle at den allerede var re-lumet en gang før, og at lumen som nå lå på skiven så ut som "dogfood" :). Men hadde jeg nektet re-luming så hadde han selvfølgelig ikke gjort det.
Jeg anbefaler Christian/WatchGuy på det varmeste!
 
  • Liker
Reaksjoner: KlokkeKjell
I fjor da jeg hadde dilla på vintage hadde jeg ikke mindre enn 4 ur til service inne hos Christian aka WatchGuy. Alle gangene opplevde jeg kjempegod og hyggelig service og alt arbeid utført som avtalt. Og som nevnt lenger oppe er dokumentasjonen upåklagelig. Man kan undervei i prosessen følge akkurat hvor langt han er kommet og lese kommentarer om arbeidet som blir gjort, samt se gode bilder.
Christian har en del meninger om hva som bør gjøres med vintage ur, som han uoppfordret uttrykker. F.eks så ville han gjerne re-lume visere og skive på en Tudor sub jeg hadde. Jeg var først i mot, men han overtalte meg ved å fortelle at den allerede var re-lumet en gang før, og at lumen som nå lå på skiven så ut som "dogfood" :). Men hadde jeg nektet re-luming så hadde han selvfølgelig ikke gjort det.
Jeg anbefaler Christian/WatchGuy på det varmeste!

Hvordan kom du ut prismessig med frakt etc i forhold til service i Norge ?