Sengetøy

Medlem
7. jan. 2012
Innlegg
108
Sted
Oslo
God kveld godtfolk! Det diskuteres så mangt i dette forum, men jeg har enda tilgode å se en diskusjon rundt temaet sengetøy. I og med at man sover seg gjennom store deler av livet burde dette være et meget omdiskutert tema. Derfor starter jeg nå opp den store sengetøy tråden, og håper på livlig og fruktbar diskusjon!
Noen enkle spørsmål til å starte med: Hva er deres favoritt sengetøy? Mitt er Lexington.
Hvor ofte skiftes det på senga?
 
Det finnes spesialbutikker for slikt, med flere gode merker å velge mellom. Norske Slettvoll kan bl.a. anbefales.
For meg er det viktig at det er bomullssateng/ egyptisk bomull med høy trådtetthet, f.eks >600

Skifter ca 2. hver uke. :cool:
 
Lexington, Gant, Ralph Lauren og Hastens er behagelige sengetøy vi bruker. Vi har kvittet oss med alt annet både hjemme og på hytta men også til barna.

Frekvens på skifte ukentlig.

Men når man først er inne på dette emnet, ble det er ny verden etter at vi byttet til Hastens seng - koster fort en DSSD eller Daytona men verdt hver krone
 
Ordentlig kvalitetssengetøy er så vidt meg bekjent ikke å få tak i i Norge.
Og da henviser jeg om merker som Frette og Yves Delorme.
 
Det blir straks mer interessant dersom man også skriver noe om hvorfor man foretrekker det ene fremfor det andre.

Hvorfor mener fx. DJDAN at ingenting av det som selges i Norge er av god kvalitet, men at disse merkene jeg ikke har hørt om, Frette og Yves Delorme, derimot ER god kvalitet.
 
Husker jeg hadde noen sett fra Christian Fischbacher, det var himmel å ligge i. Vet ikke hvor disse selges nå, det var gjennom Hästens før. Overpriset som f, men det er jo det meste som er bra... Selv liker jeg best forandring, så her går det i mye rart. Liker lin, men lakenet må være bomull.

Husker en kamerat som blodtrimmet sengen sin (hans ord) med Fischbacher, noen latterlig dyre dunputer, Mulberry-teppe og gavl i pæretre. God stemning!
 
Jeg ligger i fosterstilling på gulvet med et fleecepledd fra Nille. Blir Patek av slikt..
 
Ordentlig kvalitetssengetøy er så vidt meg bekjent ikke å få tak i i Norge.
Og da henviser jeg om merker som Frette og Yves Delorme.
Yves Delorme og Geismars er sammenlignbar kvalitet, bare at Geismars ikke er styla for botoxkjerringer med prinsessenykker og katteoppdrett.

Forøvrig får du begge deler på Illums.
 
Det blir straks mer interessant dersom man også skriver noe om hvorfor man foretrekker det ene fremfor det andre.

Hvorfor mener fx. DJDAN at ingenting av det som selges i Norge er av god kvalitet, men at disse merkene jeg ikke har hørt om, Frette og Yves Delorme, derimot ER god kvalitet.
Yves Delorme er, som allerede helt korrekt påpekt av et par andre, å få tak i i Norge. Man får dessuten også tak i andre merker som er av betydelig bedre kvalitet enn Turiform.

Jeg har hatt gleden av å oppleve Frette-sengetøy én gang på et luksushotell jeg bodde på. I tillegg til å ha høy threadcount, er bomullen av ypperste kvalitet, og det merkes!
Hadde det ikke vært for den avskrekkende prisen, hadde jeg nok gått til anskaffelse av et (eller flere) sengesett.
 
Bruker stort sett det mamma har lagt frem når jeg er på middag ca 1 gang i uken. Og nei, jeg vasker ikke klær selv :D