Sende pakke for høyere beløp til utland? Hvor?

Det høres nesten ut som for godt til å være sant. Man betaler et engangsbeløp, og så kan du sende pakken med hvilket som helst transport firma for rundt 100kr?

Så hvis pakken blir borte så må man snakke med transportfirma og få et bevis på at den er borte, og så skal Secursus gå igjennom informasjonen og saken internt og ta en vurdering? En kan lure på hvor stor risikoen er for at de ikke godkjenner.

Men det er sikkert bare jeg som er over normalen skeptisk og ikke har satt meg nok inn i det:)

Nei ikke for 100 kroner, 100 kroner er bare et eksempel jeg tok og er for selve forsendelen av innenlands leveringer i UK med Royal mail, forsikringen kommer i tillegg, som jeg også skriver: forsikringen koster ca 1% av verdien på forsendelsen. Så dersom man sender en klokke med verdi på 75.000 kroner kommer forsikringen på ca 750 kroner, og fraktkostnader selvsagt i tillegg.
 
  • Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
Eg ser det virker ganske likt som parcelpro , men enklere for privatpersoner. Når det er sagt så ser det ut som parcelpro er ganske mykje brukt av både næringsinteresser og privatpersoner skal en trur tråder på internasjonale fora.
 
Sjekket Secursus før jeg brukte de og fant ikke mye negativt men det kan selvsagt by på problemer å bevise at man har kjøpt den klokka som er sendt dersom pakken forsvinner. Godtar de kvitteringer fra privatpersoner for eksempel? Men dette vil vel bli likt uansett hva slags forsikring man bruker vil jeg tro.
 
Eg er i seinere tid begynt å skrive kjøpskontrakt ved kjøp av klokker . Eg trur det er lurt .

Har tenkt endel på dette selv, fort å glemme når man kjøper/selger en klokke. Spiller ingen rolle når verdien er lav men når man kommer opp i titusenvis av kroner tror absolutt dette er viktig å ikke glemme. Hørte om en som ble frastjålet bl.a en Rolex for endel år siden. Klokken ble funnet igjen i Italia da den ble levert til service til Rolex, tidligere eier fikk melding om dette og forsøkte å få klokka utlevert fra Rolex i Italia til UK der han bodde men Rolex nekter å levere han klokka, angivelig fordi han ikke kan bevise 100% at han hadde kjøpt klokka i første omgang. At han meldte fra om at klokka var stjålet med serienummer etc hjalp ikke. Han fikk hjelp av politiet i UK, men kom ingen vei.