Sende pakke for høyere beløp til utland? Hvor?

Fredrik4628

Støttemedlem
Medlem
1. juni 2014
Innlegg
1.764
Sted
Bergen
Sliter med å finne noen selskaper som tilbyr forsikring til utland ( Sverige ) for over ca 50 000,-.
Jeg skal sende en klokke ifm service og bør forsikre den for 100-150 000,-. Tips? Har hørt med DHL som har grense på 5000€ og Fedex som gir varierende svar.. Posten er ikke aktuelt med sine 1000,-.
 
har nettopp sendt pakke til london med fedex, og forsikringsverdi £7,000.00. gjenstander kan imidlertid forsikres for vesentlig høyere verdi enn dette. jeg har forøvrig brukt et firma til å ta seg av alle formaliteter, så jeg kjenner dessverre ingen detaljer, men det var ikke spesielt kostbart.
 
har nettopp sendt pakke til london med fedex, og forsikringsverdi £7,000.00. gjenstander kan imidlertid forsikres for vesentlig høyere verdi enn dette. jeg har forøvrig brukt et firma til å ta seg av alle formaliteter, så jeg kjenner dessverre ingen detaljer, men det var ikke spesielt kostbart.
Okei? Ja mulig jeg må få meg en firmakonto der eller hos DHL.. Som privatperson stanger jeg i taket på 50 000,- rundt forbi.
 
har nettopp sendt pakke til london med fedex, og forsikringsverdi £7,000.00. gjenstander kan imidlertid forsikres for vesentlig høyere verdi enn dette. jeg har forøvrig brukt et firma til å ta seg av alle formaliteter, så jeg kjenner dessverre ingen detaljer, men det var ikke spesielt kostbart.
Dyre tekoppen!

Høres ut som den enkleste løsningen her er om @holmby kan dele med deg hvilket firma han brukt til og ta seg av papirene?
 
Neeh.. Jetpak sin kundeservice sa følgende: armbåndsur, smykker, penger osv kan ikke forsikres. Da er vi like langt. Lukter SAS.no og noen timer i luften for undertegnede.
 
Neeh.. Jetpak sin kundeservice sa følgende: armbåndsur, smykker, penger osv kan ikke forsikres. Da er vi like langt. Lukter SAS.no og noen timer i luften for undertegnede.
Like greit det? Selvgjort er velgjort, samt du får jo taxfree med deg(om du bryr deg om slikt).
 
Like greit det? Selvgjort er velgjort, samt du får jo taxfree med deg(om du bryr deg om slikt).
Benytter en hver anledning.
IMG_9666.JPG
 
nei. jeg selger ikke teutstyr.

derimot er det en qianlong nudelbolle av lakk, og firmaet ordner vanligvis kun med antikviteter ;)

Vis vedlegg 32395
Vis vedlegg 32396
Vis vedlegg 32397
Off topic: Skulle likt å smake de nudlene! Må være noe annet enn mr. Lee :D

On topic: Har hørt at Tidemann har slitt med å få sendt klokker til store verdier på en fornuftig måte, så det høres ut til at dette er problem for flere enn bare menigmann.
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Så vi skriver 2022 og eg finner framleis ikkje noke god løysing for å kunne trygt sende klokker ut av landet. DHL og Jetpak som eg har i nærheten skryter begge av forsikring helt til det er snakk om klokker då ønsker dei helst ikkje å ha noke med det å gjere . https://www.parcelpro.com/
Skal vist være bra , men noken som har brukt det som privatperson ?
 
Jeg bor i UK og har av og til sendt klokker med høyere verdi enn hva UPS, DHL og Royal Mail aksepterer mht forsikring. Da har jeg brukt et firma for tredje part forsikring som heter Secursus. Så jeg sender stort sett med Royal Mail som koster typisk 100 kroner for selve forsendelsen og så betaler jeg for forsikring via Secursus. Et fransk firma, det koster ca 1% av verdien på forsendelsen å forsikre via Secursus. Kan muligens brukes i Norge også? Jeg har kun sendt innenlands i UK men som jeg forstår forsikrer Secursus alle typer forsendelser med tak på ca 1 million kroner.
 
  • Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
Jeg bor i UK og har av og til sendt klokker med høyere verdi enn hva UPS, DHL og Royal Mail aksepterer mht forsikring. Da har jeg brukt et firma for tredje part forsikring som heter Secursus. Så jeg sender stort sett med Royal Mail som koster typisk 100 kroner for selve forsendelsen og så betaler jeg for forsikring via Secursus. Et fransk firma, det koster ca 1% av verdien på forsendelsen å forsikre via Secursus. Kan muligens brukes i Norge også? Jeg har kun sendt innenlands i UK men som jeg forstår forsikrer Secursus alle typer forsendelser med tak på ca 1 million kroner.
Det høres nesten ut som for godt til å være sant. Man betaler et engangsbeløp, og så kan du sende pakken med hvilket som helst transport firma for rundt 100kr?

Så hvis pakken blir borte så må man snakke med transportfirma og få et bevis på at den er borte, og så skal Secursus gå igjennom informasjonen og saken internt og ta en vurdering? En kan lure på hvor stor risikoen er for at de ikke godkjenner.

Men det er sikkert bare jeg som er over normalen skeptisk og ikke har satt meg nok inn i det:)