Seiko vs Citizen

Medlem
31. juli 2011
Innlegg
3.632
Sted
Sandnes
Bare en liten undring som luftes her. Seiko er jo kjent for sine rimelige og gode automatc divere. 007 osv osv. Noen som vet hvordan kvaliteten på Citizen sine tilsvarende automatic ur er? De har et par modeller tilsvarende de klassiske Seikobeaterene.
 
Etter hva jeg har forstått så er kvaliteten på Citizen og Seiko omtrent lik for modellene i samme prisklasse.
 
Akkurat ja. Ser forøvrig at Citizen også har "penere" ur i prisklassen godt over 20 000. Men på automatiske divere er det lite utvalg. Ikke som i gamle dager, de er jo helt vill etter solceller den gjengen der nå. Men masse flotte divere går man tilbake en tyve tredve år..
 
Trenger råd.

Er det noen som har noen erfaring med Citizen AT4008-51E. Synes dette er et pent og greit ur. Tror dere kvaliteten er bra.

Mvh Manisk.
 
Er det noen som har noen erfaring med Citizen AT4008-51E. Synes dette er et pent og greit ur. Tror dere kvaliteten er bra.

Mvh Manisk.

Jeg har Citizen AT4007-54E (Dvs den sorte utgaven). Er veldig veldig fornøyd med klokka. Masse funksjonalitet og knall kvalitet til lav pris. Eneste minus er at man må ha klokka på "LONDON" tid for å ta imot radio signal, og da vil klokka gå en time feil. Men jeg har løst dette ved å sette klokka til london tid før kl 0200 (om natta når klokka stiller seg) og sette den til alternative time +1 når jeg vokner igjen så er det problemet løst :)

Har brukt min hver dag på jobb (handtverker) i et par mnd, uten å få en skrape.

:)