Seiko transocean kjøp Norge?

Medlem
15. juni 2014
Innlegg
22
Hei.
Hvor i Norge kan man gå direkte å kjøpe seiko klokker?
Jeg sikler på Seiko Transocean, og nå klarer jeg ikke å stoppe før jeg eier den!!
Det er rart dette her, når du finner noe, men klarer ikke å dempe deg før du eier den! :)
transocean-2_zpsrfuvpqhx.png
 
Viser seg at den per i dag ikke er tilgjengelig i Norge, men leverandøren jobber med en avtale hvor de norske Grand Seiko forhandlerne også skal få lov til å selge modeller som er begrenset til forskjellige markeder. De håper på en avklaring i løpet av oktober, så jeg kan komme tilbake til deg år jeg vet mer :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Okei supert!
Synd det ikke lot seg gjøre enda. Jeg avventer svar, evt kjøper jeg fra seiyajapan.
 
Det er forståelig. Vi får håpe det blir slik at vi kan representere flere JDM modeller i butikken vår fremover :)
 
Sjekk creationwatches.com
Personlig sikler jeg på den blå utgaven
Creationwatches hadde den dyrere enn det seiyjapan har. Jeg driver og ser på muligheter for å handle den, samtidig som jeg har litt lyst å se hva urmaker Christensen får til.
 
  • Liker
Reaksjoner: sos
Kul klocka, jag köpte en direkt från Japan eftersom Optura inte fick beställa hem en. De flesta som säljer Prospex i Japan har dessa hemma. Har även skrivit en recension på modellen, den kan du nå på yonsson.com
Hoppas att Prospex verkligen blir en global linje vilket SEIKO säger att den ska bli.
 
Den kunne jeg også godt tenke meg. Hadde den bare vært mindre. Hva er det med disse japanerne? Er de kjemper? ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Den kunne jeg også godt tenke meg. Hadde den bare vært mindre. Hva er det med disse japanerne? Er de kjemper? ;)

Mest av alle første militær dykkerklokker var veldig stor, først og fremst for å få bedre lesbarhet under grumsete eller mørke kondisjoner.
De japanske "Pro-dykker" klokker er ikke små : den Citizen Promaster 1000m er med den Seiko Marinemaster 1000m som er (etter min mening) de beste japanske "Pro-dykker" klokker og er mellom 47-50mm.
Japanerne er kort men de er kraftig:D

I WW2 tidene var det mye 50-60mm som Longines H.S (Hydrographic Survey) 51mm, Agat "Zlatoust" 60mm, Egiziano Panerai 60mm og andre 47mm beist som var planlagt for å gå over de tjukke dykkerdrakter:cool:
Se på den Longines der, den har faktisk inspirert Agat: http://www.ebay.at/itm/281645928070
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann og Todda