Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

Tenkt meg det så ut som Sean C. leeeenge siden:LOL: nei.....
Tilbake på topic: klokkene vi ser er hverken noe Seiko eller noe annet.
Det er rent Hongkong eller Taiwan søppel uten mening.

• Liker
Reaksjoner: GrimReaper

526_2b7f9b99-6474-4479-8494-b39604df8830.jpg

Skjønner ikke vitsen med dette. Det eneste dette gjør, er å dra Seiko merkenavnet ned i søla. Seiko lager veldig mange bra klokker, og gir generelt mye for pengene.

Originale Seiko er derimot gull. Her er en Seiko et familiemedlem kjøpte i 2018, og som har ligget urørt siden slutten av 2019. Det vil si en SNZG11. Reimen var helt utslitt og FUBAR etter 1,5 års aktiv bruk, men klokken er fortsatt fantastisk i mine øyne. Her på en hook and loop nylonreim. Ser at man fortsatt kan kjøpe denne for mindre enn 2.000 kroner. Må jo være et fantastisk kjøp i 2024 (hele 6 år senere). Viser at (originale) Seiko fortsatt kan være VFM. Denne her får man i dag fortsatt kjøpt for mindre penger enn de latterlige "mod-Seiko".

_1270547.JPG

IMG_5427.jpeg

En ekte seilo 5 er aldri feil.Tar før en ekte Seiko 5 enn en falsk Seilo-Rolex.Må da være flaut å gå rundt med en fake Seiko?

Noen Astron fans her inne?

Redigert:
unnamed-1024x799.png

Kult med unge og kompromissløse folk som gunner på med det de brenner for!

Og ekstra kult med Seiko og Tidssonen-nato på håndleddet :)

Sak fra Klokkeriet:

unnamed-1024x799.png

Kult med unge og kompromissløse folk som gunner på med det de brenner for!

Og ekstra kult med Seiko og Tidssonen-nato på håndleddet :)

Sak fra Klokkeriet:

Definitivt en tøff dame! Gøy å ha hørt henne sist høst fortelle om planene, og imponerende å se at hun har lykkes. Respekt.

Jeg har de siste månedene fordypet meg litt i Alpinistserien til Seiko, og jeg skulle gjerne tatt en titt på de eldste referansene fra 1959-1963. Er det noen her på tidssonen som har et slikt eskemplar? Altså enten en Seiko Laurel Alpinist, Seiko Champion Alpinist eller Seiko Champion 850 Alpinist?
Eller kanskje noen som kjenner noen som kjenner noen som har?

Send meg gjerne en PM :)

• Liker
Reaksjoner: rub312
Jeg har plukket opp noen 007 for så lite som 2k nylig, men 013 virker til å være litt verre og ligger alltid ute til 4k+ og gjerne opp mot 6k. Er mulig det rett og slett er markedsverdi nå

• Liker
Reaksjoner: seiltid