Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

Ser ut som hele bransjen går den veien. Klokka som jeg begynte å spare til for 5 år siden kosta da 55'. Nå koster den 95'. Alle skal flytte seg en "klasse" opp. :rolleyes:

-Endel av bildet er dog at kronen har svekket seg - noe kynikeren i meg nok vil hevde har vært en kjærkommen anledning for endel forhandlere til å øke prisene med vesentlig mer enn valutakostnaden.

Dette, kombinert med at høy pris i seg selv borger for eksklusivitet for mange, har nok gjort sitt.

Jeg ble nysgjerrig, og lette frem et par kvitteringer.

PO 42mm, c.2500 - 21000, fra AD, 2008

Seamaster GMT - 11800 m/mva, brukt, 2010

Speedmaster 3572.50 - 14000 m/mva, brukt, 2011

Mener også å huske at jeg takket nei til en 16610LV i 2012 eller så, da jeg syntes at forlangende på 42' var helt hinsides for et dykkerur...

Det var tider. Er det noen som har en Kermit de er interesserte i å selge for 2012-pris?
 
Screenshot_20201006-173623.png
 
Fine visere :)
Basert på bilder fra WUS, så ser det ut som chapter-ringen er borte. Blir spennende å se offisielle bilder.
 
Enig i at Seiko'en er en toolwatch, men ikke nødvendigvis resten av påstanden.
Selv om en Submariner, Sea Dweller, Panerai, Tudor, Blancpain etc er blitt sjukt dyre og absolutt kan kategoriseres som luksusklokker så er de fortsatt fantastiske toolwatches og tåler all verdens juling.
Joda, er jo enig i det. Satt litt på spissen dette.
 
  • Liker
Reaksjoner: Slettet bruker 2577
Hva tenker dere om det nye bildet av mm200, SPB187, da? 42 mm uten chapterring og samme bezelinsert som på SPB14x. Ny timemarkør kl 12 og nye visere.

IMG_7021.PNG