Grunnet andre prosjekter legges denne klassikeren ut på salg. Seiko`s re-issue av klassikeren 6309-7040 fra 70 tallet som kom ut i 2016.
Denne utgaven har vært i mitt eie de siste 3 årene og er etter mitt syn den av de relanserte Turtle som er mest tro mot sitt opphav. Jeg kjøpte klokken da savnet etter en Turtle ble for stor (jeg var dum nok til å kvitte meg med min originale Turtle fra 1976). Siden har jeg eid flere Turtle og denne ligger nå mest i boksen etter at jeg kjøpte meg en grønn Willard. Denne artikkellen sier det meste, har også tyvlånt noen bilder siden jeg ikke er en klokkefotograf
www.hodinkee.com
Klokken har vært brukt til kajakk, SUP og vedhogst, så noen dings og bruksmerker finnes og det er en liten ding i bezel som jeg har forsøkt å få fram på bilder under, men denne hverdagsbeateren er bygget som en tanks, og med det nye 6R36 verket er det en smal sak med evt. service når/ hvis
den tid måtte komme. Klokken går utmerket. Forbeholder meg retten til å trekke salg i tilfelle nytt prosjekt skrinlegges… Selges kr3900,- ,- eller bud.--NY PRIS kr 2750--- (Nypris ligger på kr: 5248,-) Klokken kan besiktiges i Asker /Oslo området, frakt ellers betales av kjøper. (Norgespakke kr 70).
Bildet under fra Hodinkee
NY PRIS kr 3500
Min klokke under!
Denne utgaven har vært i mitt eie de siste 3 årene og er etter mitt syn den av de relanserte Turtle som er mest tro mot sitt opphav. Jeg kjøpte klokken da savnet etter en Turtle ble for stor (jeg var dum nok til å kvitte meg med min originale Turtle fra 1976). Siden har jeg eid flere Turtle og denne ligger nå mest i boksen etter at jeg kjøpte meg en grønn Willard. Denne artikkellen sier det meste, har også tyvlånt noen bilder siden jeg ikke er en klokkefotograf

Hands-On: The New Seiko Prospex 200m Divers, SRP775 And SRP777, Two Dive Watches Made Like Quartz Never Happened
Two new additions to the Seiko family of entry and mid-level diver's watches.

Klokken har vært brukt til kajakk, SUP og vedhogst, så noen dings og bruksmerker finnes og det er en liten ding i bezel som jeg har forsøkt å få fram på bilder under, men denne hverdagsbeateren er bygget som en tanks, og med det nye 6R36 verket er det en smal sak med evt. service når/ hvis
Bildet under fra Hodinkee

Min klokke under!

Redigert: