Seiko SLA033J1: 6105-8110 Re-issue

Nicolai

Podcast-vert
Medlem
29. nov. 2012
Innlegg
1.205
Sted
Oslo
Noen som tenker å gå til innkjøp? Det kommer visst 30 som skal fordeles mellom Norge og Sverige!

Uten-navn-3-1050x656.jpg


https://www.tidssonen.no/seiko-relanserer-legendarisk-dykkerreferanse-med-sla033j1/
 
  • Liker
Reaksjoner: Larsnie
Fin klokke dette men prisen er etter min mening helt hinsides når man kan få moddet en SRP777 til å se nesten identisk ut. Selvfølgelig ikke samme nivå på innmaten men likevel.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Steff
Fin klokke dette men prisen er etter min mening helt hinsides når man kan få moddet en SRP777 til å se nesten identisk ut. Selvfølgelig ikke samme nivå på innmaten men likevel.

Prisen er bra høy ja. Men, med en moddet SRP mangler du fortsatt den karakteristiske kassen på 6105-8110 – og det er jo halve poenget med uret ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: MrMstone og fredskijj
Prisen er bra høy ja. Men, med en moddet SRP mangler du fortsatt den karakteristiske kassen på 6105-8110 – og det er jo halve poenget med uret ;)

Ser jo nå at de faktisk er ganske forskjellige. Trodde de så og si var lik. Uansett er nok denn reissuen for de spesielt interesserte.
 
Ser jo nå at de faktisk er ganske forskjellige. Trodde de så og si var lik. Uansett er nok denn reissuen for de spesielt interesserte.

Og det er nok nettopp derfor de lagde kun 2.500 eksemplarer (regner jeg med ;))
 
Spesielt interesserte som i samlere og investorer. :)
De kunne droppet å la den være en limitert utgave og sett hvor mange som hadde bladd opp 40k for denne da. Selv tror jeg samlere er i stort undertall i forhold til investorer når det kommer til denne.
Klokkemarkedet er så hypet for tiden at det er trist.
 
Spesielt interesserte som i samlere og investorer. :)
De kunne droppet å la den være en limitert utgave og sett hvor mange som hadde bladd opp 40k for denne da. Selv tror jeg samlere er i stort undertall i forhold til investorer når det kommer til denne.
Klokkemarkedet er så hypet for tiden at det er trist.

Jeg tviler på at "samlere" er i stort undertall i forhold til såkalte investorer. Det er nok litt av vært – som i tilnærmet alle deler av interessen. SLA017, den tidligere 62MAS re-issuen (som attpåtil var begrenset til 500 eksemplarer mindre), går ikke over veiledende nypris på bruktmarkedet her på TS. Ei heller SLA025J1 er blitt noe særlig "invistorobjekt", som jeg vet fortsatt er å finne ny i butikk i skandinavia.