Seiko SKX009

Medlem
17. juni 2013
Innlegg
35
Sted
Oslo
Er interessert i å kjøpe en Seiko SKX009, men usikker på om jeg skal kjøpe en ny eller en brukt. Er det noen som vet hvor denne selges i Oslo? Og prisen?

Er helt i startfasen på dette, og sikler på en Rolex GMT, men tenkte at denne kan være et fint startpunkt imens. Hvordan holder denne typen klokke seg i verdi? Og hva mener sonenfolk om Seiko og SKX009?
 
Det var jo ganske grei pris da! Fint at de setter ned summen også. Men hvordan vet man om de ikke er fake da? Regner med at det er privatpersoner som selger de?
Så at de ikke hadde noen inne i den blå med sølvreim som jeg vil ha, men de kommer nok snart.
 
Du kan være ganske sikker på at disse er ekte. Har sett flere her inne som har handlet derfra, og faket "low-end" Seiko ser man ikke mye til.

Har ikke sjekket norsk pris, men er veldig fornøyd med prisen jeg gav for mine der.
 
Creation Watches og Skywatches.sg selger ekte Seikoer.

Disse er laget for det asiatiske markedet utenom Japan. Den norske Seikoimportøren kan skaffe dem, men da er listepris 3300,-.
 
Det er greie klokker, men jeg begriper ikke hvorfor alle skal ha desse. Jeg hadde gått for seiko5 any time:

721548d1338227281-heads-up-i-saw-bargain-here-list-place-thread-2-p_122788.jpg


Nei den tåler ikke dykking, har bare 10 ATM, men skal du dykke med den? Den er billigere uten at verkene er dårligere, og IMO mye penere.


Seiko Automatic Divers 23 Jewels 100m Watch SNZF15K1 SNZF15K
 
Nå gjorde du det litt vanskeligere for meg! Hehe. Var fin den óg, samt billigere. Hmm, får vel tenke litt nå :p
 
Sumo er en flott klokke som er lett å like, men det er greit å legge merke til det merkelige forholdet mellom stor klokke og smal lenke. Det kan fort se litt rart ut, og er hovedgrunnen til at jeg ikke har kjøpt en sånn. Det blir selvsagt en veldig personlig mening, men det kan være greit å se grundig på forholdet før man evt kjøper, de fleste slike klokker kjøper man jo usett. :)

26032010836.jpg


Med 44mm kasse blir det spinkelt med 20mm lenke, den burde vært 24mm, IMO...
 
Redigert:
Strålende fornøyd med min 009. Kjøpte den brukt her på TS og betalte omtrent en lapp med et bilde av en kjent norsk kunstner.
Får jevnlig godord om den, noe som bekrefter at den så absolutt har bra value.
Mange fine sko er det i 22mm også, slå deg løs!
 
Det er greie klokker, men jeg begriper ikke hvorfor alle skal ha desse. Jeg hadde gått for seiko5 any time:

721548d1338227281-heads-up-i-saw-bargain-here-list-place-thread-2-p_122788.jpg


Nei den tåler ikke dykking, har bare 10 ATM, men skal du dykke med den? Den er billigere uten at verkene er dårligere, og IMO mye penere.


Seiko Automatic Divers 23 Jewels 100m Watch SNZF15K1 SNZF15K

Denne Seiko5 har også gjennomsiktig baklokk slik at du har innsyn til urverket. En morsom detalj som er artig å ha på sin første automatiske klokke.
 
ikke meningen å kapre tråden, men har selv lyst på en pepsi seiko ( aldri vært dypere enn etter hoppet fra 10ern, men ser etter dykker looken). SKX009 har mer seiko identitet over seg, men klumpete. Seiko 5 nettere, men submariner-homage? Uansett, lurer på om seiko 5 har den samme kvalitetsfølelsen utover atm ”funksjonen” og finnes det after mark leverandører ala wjean som fører jubilee lenke for denne?

takker for svar!
 
Jeg har en SNZF (riktignok lillebroren, men helt lik i utforming) og en SKX i hus.
SNZFen har etter min mening betydelig lavere kvalitetsfølelse. Lenken er tynt skvip og hele greia virker på en eller annen måte billigere enn SKXen.
 
Edward
Jeg har en SNZF (riktignok lillebroren, men helt lik i utforming) og en SKX i hus.
SNZFen har etter min mening betydelig lavere kvalitetsfølelse. Lenken er tynt skvip og hele greia virker på en eller annen måte billigere enn SKXen.

Gjelder kvaliteten også på selve kassen, kronen (ikke screwdown) og bazel til sammenligning?

Tusen takk for svar!
 
Synes bare den ser litt billigere ut i sin helhet.
SKXen har også et stort utvalg tredjepartsproduserte lenker, som SNZFen ikke har.