Seiko SKX007 og Seiko SKX007K2..

Medlem
21. jan. 2014
Innlegg
10
.. hva er forskjellen? Er det noen forskjell i det hele tatt?

Har sett etter en Seiko SKX007 å kjøpe en stund, men jeg finner den ikke til salgs noen steder.

Noen som vet hvor den er å finne?
 
K står for at den er montert i Korea og J for Japan, noen mener at Japan har bedre kvalitetskontroll.

Tallet betyr bare hvilken rem/lenke den kommer på.

creationwatches.com anbefales ;)
 
Skiva er vel litt annerledes på J og K. Det står vel 21 jewels på 007/009J.

Litt offtopic: Jeg syns krona på 007 er litt kinkig. Den vil liksom ikke helt inn uten å bruke moderert mengde med makt. Flere som opplever dette?

LongHair.
 
Har 009 selv, og opplever de få gangene jeg stiller tiden som ork å skru den på igjen. Må bruke litt makt ja..Muligens det blir bedre med tiden..
 
Skiva er vel litt annerledes på J og K. Det står vel 21 jewels på 007/009J.

Litt offtopic: Jeg syns krona på 007 er litt kinkig. Den vil liksom ikke helt inn uten å bruke moderert mengde med makt. Flere som opplever dette?

LongHair.

Jeg har ikke opplevd dette. Kronen sitter fast og godt, men har andre klokker i forskjellige prisklasser som er mer kinkig å skru opp.

Da det kommer til den eviglange debatten mellom K OG J klokkene til Seiko kan man si så mye man vil frem og tilbake, men fakta er at jeg aldri noen gang har lest om noen som kan kjenne/se eller opplever forskjeller på verken finish eller kvalitet.

Tomato, potato som de sier!
 
Tilleggspørsmål:

Hva er erfaringene med å bestille fra creationwatches.com?

Er det mulig å få dagviseren i sort skrift, i stedet for rødt? Evt modde den?
 
Dag vises i sort på hverdager, blå på lørdag og rødt på søndag. Jeg har 5 skx'er, tre japan og to Singapore/Malaysia som K'en indikerer, og det er ingen kvalitetsforskjeller de imellom! Den ene K'en går riktigst av disse, den mister under to sekunder per døgn.
 
Tilleggspørsmål:

Hva er erfaringene med å bestille fra creationwatches.com?

Er det mulig å få dagviseren i sort skrift, i stedet for rødt? Evt modde den?

Creation kan du trygt bestille fra! Flust av folk her på TS som har gode erfaringer med de! Meg X3 :)

De leverer kjapt, og på døra.
 
Klokken er utsolgt.. Men takk for tips! Da vet jeg hvilken siden jeg skal innom hver dag for å se om det har kommet inn på lager!

Hæ? På siden står det jo med tykk grønn skrift:

In Stock
Free Shipping Worldwide


Har kjøpt 3 klokker derfra nylig. Speedy service og alt som forventet.
 
Dag vises i sort på hverdager, blå på lørdag og rødt på søndag. Jeg har 5 skx'er, tre japan og to Singapore/Malaysia som K'en indikerer, og det er ingen kvalitetsforskjeller de imellom! Den ene K'en går riktigst av disse, den mister under to sekunder per døgn.

Er det noe annet forskjell i utseende på disse to bortsett fra "21 Jewels" skriften på skiva?
 
Tommel opp for Creation! "Gratis" frakt fra DHL, men de skal ha 150,- i servicegebyr for fortollingen.

Det er hvis den blir stoppet, har handlet der selv to ganger uten at den ble stoppet i tollen. Min bror og en kammerat har og bestillt uten å bli stoppet. Men blir den stoppet må du regne med et lite gebyr ;)
 
Da var den bestilt fra Creation, og er egentlig mitt første klokkekjøp! Takker for hjelp alle sammen!

Er i shoppehumør i dag, og nå som vi først er i gang har jeg enda ett spørsmål:

Hvor kan jeg trygt gå til anskaffelse av en Oyster-lenke til klokken?

Den standard gummilenken faller ikke i smak hos meg, så hadde vært fint å få på plass en "ordentlig" lenke så fort som mulig!
 
Da var den bestilt fra Creation, og er egentlig mitt første klokkekjøp! Takker for hjelp alle sammen!

Er i shoppehumør i dag, og nå som vi først er i gang har jeg enda ett spørsmål:

Hvor kan jeg trygt gå til anskaffelse av en Oyster-lenke til klokken?

Den standard gummilenken faller ikke i smak hos meg, så hadde vært fint å få på plass en "ordentlig" lenke så fort som mulig!

Seiko Super Oyster 22mm Bracelet Strap Band SKX007 7S26 | eBay

Super oyster lenke fra WJean må være midt i blinken for deg da! :) Har hatt en selv, og den er milevis bedre en hva som kommer med klokka!