Seiko SKX007 med President Lenke.

Medlem
20. juni 2012
Innlegg
77
Ble helt forelska i denne her. Hvor får man tak i denne "President" lenken folk snakker om overalt? :)
Og finnes det andre kuule Seiko dykkere med alternative lenker / remmer som er verdt å vurdere?

Post gjerne bilde!

IMG_0775-1.png
 
Venter på min skx007k på jubilee i posten som jeg kjøpte på forumet, og gleder meg til å endelig få meg en beater igjen.

Veldig enig at president ser rå ut på denne klokken.

Seiko Automatic Diver 200m Japan SKX007J7-Pres Watch

På Creation får du SKX007j på president. Lenkene som følger med på Disse "billig-Seikoene" pleier ikke å være noe veldig å rope hurra for, men ser absolutt bra ut!

Husk forskjellen på SKX007J OG SKX007k. "J" er laget i japan, mens "K" er laget i Malaysia eller Singapore. Ingen merkbar forskjell, så du kan like så godt spare pengene på å kjøpe en "K" versjon.

En annen Seiko du nesten "må" ha hvis du er medlem på Tidssonen er Seiko SKX781 AKA Orange monster.
Den har for ikke lenge siden blitt fornyet med et litt annerledes skivedesign og et 4r36 som er mer eller mindre det gamle urverket med hack og wind.
 
Redigert:
Venter på min skx007k på jubilee i posten som jeg kjøpte på forumet, og gleder meg til å endelig få meg en beater igjen.

Veldig enig at president ser rå ut på denne klokken.

Seiko Automatic Diver 200m Japan SKX007J7-Pres Watch

På Creation får du SKX007j på president. Lenkene som følger med på Disse "billig-Seikoene" pleier ikke å være noe veldig å rope hurra for, men ser absolutt bra ut!

Husk forskjellen på SKX007J OG SKX007k. "J" er laget i japan, mens "K" er laget i Malaysia eller Singapore. Ingen merkbar forskjell, så du kan like så godt spare pengene på å kjøpe en "K" versjon.

En annen Seiko du nesten "må" ha hvis du er medlem på Tidssonen er Seiko SKX781 AKA Orange monster.
Den har for ikke lenge siden blitt fornyet med et litt annerledes skivedesign og et 4r36 som er mer eller mindre det gamle urverket med hack og wind.
Noen idé om hvorvidt 007-ene kommer med dette etterhvert og?
 
Noen idé om hvorvidt 007-ene kommer med dette etterhvert og?

Jeg har absulutt ingen anelse, men sånn som plassen til 007/009 er i markedet i dag vil jeg ikke tro at de utstyres med det nye verket. De har sin plass som en av de billigere "diverene" til Seiko, og hvis man vi ha det nye verket må man nok finne en litt dyrere model.

Men å kjøpe et 4r36 verk og bytte det skal være en smal sak hvis dette er ønskelig.
 
Så de passer med dials og visere uten justeringer? Synes det er litt rart om de ikke kommert til 007/009 og, de kommer jo til lavere prisede 5-ere også? Men de er jo riktignok ikke 200M ISO-sertiofisert, det øker vel kostnadene litt.
 
Så de passer med dials og visere uten justeringer? Synes det er litt rart om de ikke kommert til 007/009 og, de kommer jo til lavere prisede 5-ere også? Men de er jo riktignok ikke 200M ISO-sertiofisert, det øker vel kostnadene litt.

Som sagt, så vet jeg jo ikke om det kommer i 007/009, men min gjetting er at de ikke kommer med det første.

Da det kommer til å bytte verk så har jeg sett at det har blitt gjort før på en 007, så mulig er det. Du må ha en litt annerledes "spacer ring", og bytte ut " the stem" på kronen, ellers skal vel visere passe med mindre de stikker lengre ut en på 7s36.

Alt er mulig... Om det lønner seg er en annen sak!
 
Det er sdant. Men når jeg omsider somler meg til å bestille en ferdig mod, vil det jo vøre greit å ha det verket som et alternativ. :)