Seiko SKX 031 modifikasjoner - tips?

Medlem
28. juni 2017
Innlegg
5
Sted
Sande
Hei jeg er ny her på dette forumet og har noen spørsmål jeg håper noen sjenerøse medlemmer kan/vil svare på.

Jeg har altså gammel 2007 eller 1997 Seiko SKX 031 som jeg ønsker å modifisere slik:

Cerakote lakkering i feks sort
Skifte urverk til feks Miyota eller annet kvalitetsurverk.
Skifte bezel til keramisk
Skifte til safir glass
Montere cyclop glass
Etc.

Jeg trenger råd angående hvem som kan gjøre slikt i nærheten av Oslo området evt i Norden?

Erfaringer og tips mottas med takk.

Kimsterix
 
Redigert:
Cerakote/coating generelt: aner ikke. Kan godt hende du må utenlands.
Urverk: Ikke at jeg forstår hvorfor du gidder dette, men du får nok skaffet f.eks. et NH35 eller Miyota 9015 via Esslinger ved forespørsel, eller ebay. Om de verkene passer har jeg derimot ingen anelse om.
Bezel: Sjekk LCBI eller DLW.
Safir: DLW, Dagaz, Crystaltimes eller Yobokies kan hjelpe deg.
Cyclop: Kan kjøpes løst hos Esslinger. Limes på med usynlig UV-lim.

Angående hvem som er kompetent/villig til å ta på seg jobben.. Vel der tror jeg du simpelthen må forhøre deg. Alt utenom bytte av urverk og coating kan du fint gjøre selv med relativt rimelig verktøy + noen youtube guides.
 
Bra svar over her, men kan legge til litt. Når det gjelder urverk kan du kjøpe et nh36 + krone på Ebay, jeg betalte vel 400,- for dette totalt. Vellen/stem må kuttes til i lengden, men ellers er det drop-in på skx031, ingen andre modifikasjoner trengs.
Siden du skriver at du vil ha keramisk bezel regner jeg med du mener keramisk insert. Yobokies har en flat keramisk insert (OEM mål) og DLW har akkurat kommet med en keramisk insert med helning og en safirkrystall som passer denne. Kjøper du DLWs insert uten å bruke det glasset som følger med vil inserten stikke en del opp fra glasset (ikke pent).
Angående hvem som kan utføre arbeidet, så er iallfall Usman Iqbal (usman.iqbal@live.no) listet opp hos DLW som modder. Oslo urservice utfører også slik arbeid.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kimsterix og tordfo
Hei takk for svar. Skal sjekke det. Om bytte av urverk synes jeg det er en betydelig fordel å kunne trekke et urverk manuelt.