Seiko SDGA003

krille

Støttemedlem
Medlem
29. des. 2008
Innlegg
4.342
Sted
Oslo
Er det helt feil av meg å få en ukontrollerbar lyst på en slik? Passe futuristisk, nerdete og egentlig ganske tøff - eller?

sdga003-a.jpg


IMG_4656.jpg


s_sdga003_a.jpg


home_image.2059313.jpg
 
Digger den! Liker best versjonen med børstet/polert metall kasse, men de er lekre begge to.

Stilig at den har e-blekk skjerm akkurat som amazon kindle. Lurer på om denne skjermen har like lang levetid som vanlige lcd displays?

[video=youtube;YNLFP7s75RI]http://www.youtube.com/watch?v=YNLFP7s75RI[/video]
 
Liker også SDGA001 bedre enn 003 men begge er helt rå. Hva koster de?
seiko_epd_sdga001.png

Dette er vel den sanne oppfølger til a159 som kom 1977 og ble profilert i Bond filmen 'The Spy Who Loved Me' . Skal visstnok ha blitt et samlerobjekt
seiko_a158.png


Den nye e-blekk skjermen bruker ekstremt lite energi - i prinsip kun når noe skal endres på skjermen. En mulig ulempe er at den skal være litt langsom - rask nok til å vise bokstaver og tall , men ikke raskt nok til å vise bilder eller typ en løpende chronograph.

Teknologien fungere slik at små kapsler med hvite eller svarte partikler flyttes opp eller ned og danner et av tilsammen 80'000 pixels på urskiva.
seiko_epd_schema_kapsel.png
 
Den er ikke akkurat billig. 6500kr før toll er en del for et digitalt ur, men så er jo kassen, lenken og teknologien en god del steg over en vanlig g-shock også. Merker det rykker litt i kjøpenerven når jeg ser den... Meget mulig jeg kjøper en i fremtiden. :)

http://www.creationwatches.com/prod...rics-epd-sdga001-watch-2312.html?currency=NOK

Prøvde og bestille denne men fikk feilmelding ved betaling.

Secure Payment Page
Declined. Sorry this transaction has been declined by your card issuer. No further information was passed to WorldPay as part of your confidentiality agreement with your card issuer. You may wish to try another card.
 
Kul klokke, og veldig praktisk.

Innen samme segment kjøpte jeg meg en Junghans for en del år siden:

DSC_6111.JPG
 
Prøvde og bestille denne men fikk feilmelding ved betaling.

Secure Payment Page
Declined. Sorry this transaction has been declined by your card issuer. No further information was passed to WorldPay as part of your confidentiality agreement with your card issuer. You may wish to try another card.

Prøv paypal, det bør funke flott. Mener å huske jeg fikk en lignende feilmelding da jeg kjøpte Seiko Sumoen min, og endte opp med å bruke PP. :)
 
Veldig stilig om du går for den Timebandit. Virkelig en klokke som skiller seg ut fra mengden dette.
 
Veldig stilig om du går for den Timebandit. Virkelig en klokke som skiller seg ut fra mengden dette.
Ordnet meg paypal konto ....men fikk problemer igjen

Your order could not be processed. If there is some problem or there is something you would like to know before completing your purchase, please write to us.
 
Krille, har ikke du sabbatsår fra klokkehandling?

Mener å huske ett innlegg rundt nyttår der du ber om hjelp til å holde deg unna fristelser i året som kommer...
Hvis du først skal bryte forsettet finnes det vel bedre alternativer enn denne?!?
 
Krille, har ikke du sabbatsår fra klokkehandling?

Mener å huske ett innlegg rundt nyttår der du ber om hjelp til å holde deg unna fristelser i året som kommer...
Hvis du først skal bryte forsettet finnes det vel bedre alternativer enn denne?!?

Joda, jeg har jo det.... Holder forsåvidt ennå, men det er jo lov (anbefalt t.o.m) å drømme litt rundt! Kommer nok ikke til å handle en sånn nå, men det hadde vært morsomt om det dukket opp noen sånne på forumet.
 
Aha... Windowshopping! ;)

Missforstå meg rett, jeg syntes dette sølibatet er menigsløst, men hvis dette er noe du ønsker selv så skal jeg respektere det... Er inne i et aldri så lite sølibat selv (ikke selvpålagt), så jeg skjønner at det sitrer! :D
 
Veldig stilig om du går for den Timebandit. Virkelig en klokke som skiller seg ut fra mengden dette.

Hei.

Da er klokka bestilt.....Ang paypal og feil så var det bara min uvitenhet at kortet måtte sjekkes for det obligatoriske 15 kronene i trekk fra paypal der jeg etter ett par dager må bekrefte rett kort og får igjen mine 15 kr.....Uff det ble en tung setning;)

Mvh
Timebandit

SDGA001.jpg
[/IMG]
PC2310741.jpg
[/IMG]