Seiko Sarx035 vs 057

Medlem
27. des. 2017
Innlegg
54
Sted
Telemark
18BBDB30-E1BA-4C16-9958-95AFFE2E71A3.jpeg
BCA7A0E5-2E22-4F61-BC9B-69F2C04BAF62.jpeg
Hva blir forskjellen på disse?
057 er vel i titan, men ellers noe som skiller....
 
Det er vel primært titan du betaler ekstra for ja, ellers er de veldig like. Lurer på om skiven på 035 er sunburst mens 057 er mer plain sort. Synes skiven på 035 er penere, uten "Presage" teksten, og finere font på "Automatic". Også er visere og timemarkører litt ulike. Viserne på 057 er skarpere/spissere og minner om de man finner på GS. Har en sarx055 og kan bare anbefale disse på det varmeste! Nydelig finish, kvalitetsfølelse, størrelse etc :)
 
Redigert:
Takk for info :)
Sarx055 virker veldig pen. Var en runde hos noen urmakere idag og håpet å se noen av Sarx modellene live. Dessverre var det ingen som hadde noen. Står litt mellom, 035/57, 045 eller 055. Bare litt usikker på farge.

A.J.
 
6A727B7F-F2E0-4EEB-A402-8D0371726BA7.jpeg
Var rimelig bestemt på en SARX modell, men har nå også fått øynene opp for SDGM003. Denne er vel utgått, men noen butikker har den fortsatt.... Hva mener folket? Noen som har vært borte i begge deler?
 
  • Liker
Reaksjoner: sydvester
Forskjellen ligger på viserne og markeringene (dobbel på SARX035, enkel på SARX57. Har prøvd begge på armen, og kan si at titanium virkelig føles forskjellig. Det er vel 40% lettere og det merkes. For min del synes jeg det var mer "shine" i stålversjonen, men vekta er utelukkende positivt for titanium (selv om den kan "føles" billig). Anbefaler SARX. Det er en finish som er ulikt veldig mye annet, og dette er det nærmeste du kommer en "baby GS" (langt over SARY og SARB!)
 
Nydelig klokke. Ender nok opp med en Sarx055 jeg også. Trenger en med hvit skive i tillegg til den sorte.... Venter enda spent på sdgm da, tar tydeligvis litt tid i tollen.

A.J.
 
SARX55 har en mer en sølvskive enn en hvit skive. Det er en fantastisk klokke, men viktig å være klar over hvis man egentlig vil ha en hvit skive. Det er ikke så lett å se at skiva er sølv av bildene som florerer på instagram og reviews på youtube, men in real life er den definitivt mer sølv enn hvit.
 
  • Liker
Reaksjoner: AJ.82