Seiko SARB033 - Hva synes du?

Medlem
30. okt. 2010
Innlegg
1.272
Jeg lengter sårt etter en Explorer I for tiden og i mangel på å klare skaffe denne søker jeg nå trøst i en vikar inntil videre. Jeg kom over en "homage" Seiko med "Oysterlenke" og kasse på harmoniske 38mm. Prisen er jo rå for et inhouseverk og safirglass etc etc... Hva syns dere? Verdt å bruke en 3000 lapp på?

995d4a7539127a3fd394fdda.jpg


192323d1244328378-%2A%2A-sold%2A%2A-fs-seiko-sarb033-black-dial-s_sarb033a-jpg
 
Helt super. Likte den meget godt. Si fra om den ryker ut...

Post gjerne et bilde, om du har fler 3000lapper igjen.

God helg.
 
NEI! Ikke 3k for den der. Spar. Du vil angre om du kjøper den. 3k her og 3k der. ;)
 
det måtte bare bli en

Denne Seikoen er jeg fantastisk fornøyd med!! En riktig hverdagsbeater når det ikke passer å "flashe" med Rolexer..





Lover en fyldigere review etter hvert!
 
SARB033 kan vel i realiteten anses som værende Seiko Spirit (SCVS003) afløseren. Til prisen, har uret en utrolig høj finish: Blankt stål, som på overfladen har en smuk lagkagesatinering, safirglas, smuk enkel skive med stål markeringer og enkel og let aflæselig lume. Uret drives af Seikos eget 6R15 automatic værk med 50 timers gangreserve og hack and wind. SARB033 har oyster lænke, og anvender ikke den let buede springbar, som SCVS003 gjorde. Sidstnævntes lænke, synes jeg, er mere behagelig og knapt så almindelig, som en oyster, men det er jo op til personlig smag at afgøre, om man er til det ene eller det andet. Én ting er sikkert, og det er, at hverken SARB033 eller dens "søskende" vil skuffe til prisen - helt sikkert tværtimod ;) :cool:

SCVS003 - Seiko Spirit
spiritw.jpg