Seiko SARB017 Alpinist - liten?

Medlem
27. april 2012
Innlegg
148
Først må jeg si at jeg har nærmest forelsket meg i denne klokka.

Men.. er denne litt liten?

Jeg er normalt sett ikke så glad i store klokker men liker gjerne litt mid-size men "chunky" klokker.
Synes derfor klokker som Seiko skx007 og Orient Mako/Ray er perfekt størrelse, men er redd Alpinisten blir litt liten, noen som har noe erfaring med hvordan Alpinisten bærer på hånda?
 
All grunn til forelskelse :)

På mitt gjennomsnittlige håndledd (17 cm.) sitter den kjempefint. Den er mindre enn en 007, så dermed mindre enn din "perfekte størrelse" - det koker som vanlig ned til personlige preferanser.
 
Jeg synes den er litt liten, men jeg bruker den fortsatt mye. Størrelsesmessig liker jeg SARB065 bedre.

Jeg vet ikke hvor du bor hen, men det er kanskje noen i nærheten av deg som har en du kan prøve?

- C
 
Jeg bruker vanligvis 38-40mm klokker. Mel digget alpinisten, og hvordan den ligger. Tror dette må være verdens største 37mm. Du blir nok vandt med den, hvertfall hvis du liker størrelsen på skx.
 
Alpinisten er verdens største 37 mm fordi min måler 39,6 mm med skyvelær kant til kant på selve bezelen. Det smaleste stedet på kassa er over 40 mm. Lug-lug er Alpinisten bittelitt lengre enn SKX. Mitt eget håndledd er 18 cm.

Siden jeg eier både en SARB017 og en SKX009 har jeg laget disse bildene for å prøve å illustrere:



og slik bærer den på 3300 m et sted i Alpene:
 
Redigert:
Min sitter godt på mitt 18 cm håndledd. Var litt skeptisk selv rett etter jeg satte bestillingen, men det gikk veldig bra! Tror du vil bli fornøyd. Den er selvfølgelig mindre enn 007, men det skal den være;)



 
Jeg var også forelsket i Alpinisten, og bestilte en fra Seiyajapan (som kom kjempefort). Etter å ha pakket den ut tenkte jeg; dette er jo en jenteklokke.. Etter å ha fått den over på orginal stållenke liker jeg den veldig godt igjen. Jeg har ikke veldig mye eksklusive reimer å sammenligne med, men den reima som kommer med klokka er virkelig stusselig. Den orginale på min Orient Bambino får heller ikke mye skryt rundt om kring, men jeg vurderer denne som maaaange hakk opp i forhold til pappbiten som følger med Alpinisten. Kjøp lenke eller en annen ordentlig reim, så tror jeg du blir storfornøyd :) De andre klokkene mine er Seiko monster på lenke, Seiko solar diver cronograph (quartz) på lenke, Orient Ray på lenke og Orient Bambino på skinnreim, og jeg har ingen klager på størrelsen på SARB 017 :) Løp og kjøp :)
 
Hvor mye måler alpinisten "lug tip to lug tip", da? Jeg går og lurer på en sånn selv, og tror størrelsen vil passe meg helt fint bare den ikke blir for stor "tversover". Klokka er nydelig, den!
 
Hvor mye måler alpinisten "lug tip to lug tip", da? Jeg går og lurer på en sånn selv, og tror størrelsen vil passe meg helt fint bare den ikke blir for stor "tversover". Klokka er nydelig, den!

Litt sent svar, men alpinisten måler ca. 45-46mm fra lug til lug.
 
  • Liker
Reaksjoner: trilobitt