Seiko Recraft

Medlem
14. feb. 2008
Innlegg
1.553
Sted
Oslo
Snublet over en modellserie fra Seiko som heter Recraft.

70-talls retrostil. Synes de ser pene ut, men kanskje litt store med 43mm?

Seikorecraft.jpg


Finnes i mange varianter, men den med grønn skive og den i "gull" er mine favoritter ut fra bildene.

c621215377999db98e24093ceb7311a0.jpg


Noen som har førstehåndserfaring og har lyst til å dele?
 
Hei, har ingen førstehåndserfaring, men Recraft serien er veldig populære klokker på Seiko forum rundt om på nettet.
Det er litt forskjellig av klokker, er vel noe solar og kinetic og i serien. De du viser til er cushion kasse modeller med 7s26 urverk, og er desidert de mest populære.
Det er de to du viser over og en modell med grå/svart skive i samme serie. Serien er vel ikke et år men det har kommet en ny modell med blå skive SNKN37, forskjellen er at den har litt buet glass og lug holes, den har arabiske tall og hele visere istedet for skjellet viserne på modellene over. Det kan og se ut som det er litt lume på viserne på den, men det kan jeg ikke bekrefte, de "eldre" modellene har ikke noe lume.
Jeg syns det er på høy tid at disse dukker opp på sonen, så kjør på :)
 
Kult!

På 70-tallet når Seiko hadde ulike grand- og King Seiko modeller tilgjengelig, hadde de en spesiell modellserie blant King Seiko'ene som het VANAC. Disse var mildt sagt sære. Vanac var rett og slett KS på syretripp. Masse rare farger og kasseformer. Misforstå meg rett, det var en helhetlig tanke bak hver klokke og fargevalget stod i stil mellom kasse, skive og visere, men til å være i KS lineup'en var det likevel "sjokkerende"

Siden både KS og GS på den tiden var veldig klassiske og lite utfordrende på designfronten, kom vanac modellene inn fra sidelinjen med en litt "fuck you" attitude.

Denne minner meg om disse vanac'ene. Uortodokse farger og kassevalg. Samtidig som den er litt sær, er det en vanvittig stilig sak. Kunne godt tenke meg en av disse!
 
  • Liker
Reaksjoner: Prowler og Jon Ali