Solgt Seiko Presage SRPB05J1

seiltid

Støttemedlem
Medlem
5. sep. 2022
Innlegg
619
Sted
Østfold
Seiko Presage SRPB05J1

seiko-01.jpg


Seiko Presage Green Casual Date selges. Klassisk pilotklokke, feltklokke eller hvorfor ikke penklokke. Her får en knallfin grønn skive med solstråleeffekt som passer like godt under et skjorteerme som på tur. Du får mye klokke for pengene. Denne er laget i Japan, og er altså helt original og umodifisert. Jeg er første eier, klokken ble kjøpt hos norsk forhandler 18.07.22. Jeg må slanke samlingen, og denne blir brukt for lite.

seiko-02.jpg


seiko-03.jpg


Beskrivelse og fakta:
Referanse:
SRPB05J1
Kasse og krone: Stålkasse med polerte flater, 40 mm i diameter og 11,7 mm tykk. Bakside med innsyn til urverket. Ordinær krone av god størrelse.
Urverk: Seiko 4R35B, et automatisk, 23-juvelers urverk med 21 600 halvsvingninger i timen (3 Hz) og en gangreserve på 40 timer. Urverket er lett å trekke opp, og har sekundviser som stopper i kronens ytterste posisjon. Av komplikasjoner har det dato vist i et enkelt vindu mellom klokken 4 og 5. Pen datoskive med hvite tall på grønn bakgrunn.
Skive og visere: Nydelig grønn solstråleskive med lumefylte timemarkører og tall. I tillegg tydelige minuttmarkeringer. Viserne er også lumefylt. Klokken er særdeles lettlest.
Glass: Safirglass.
Vannbestandighet: Oppgitt til 10 bar / 100 meter, men uten skrukrone vil jeg råde kjøper til å unngå å bade med den. Jeg har aldri badet med den.
Lenke/reim: Reimbredde 20 mm. Det følger med original skinnreim med signert spenne.
Tilbehør: Original boks, garantikort og kvittering. I tillegg legger jeg ved en sort skinnreim og en brun semsket skinnreim.
Servicehistorikk: Klokken ble kjøpt for under to år siden, den fikk nylig smurt en pakning hos forhandleren jeg kjøpte den fra. Se tall fra Time Grapher, dette er bra til å være Seiko i denne prisklassen.

seiko-04.jpg


Timegrapher-statistikk:
PosisjonRate (s/d)Amplitude (gr)Beat error (ms)
1) Skive opp
+ 14​
279​
1,1​
2) Krone høyre
+ 2​
242​
1,4​
3) Krone venstre
+ 8​
254​
1,0​
4) Krone opp
- 1​
243​
1,3​
5) Skive ned
+ 12​
268​
1,1​
6) Krone ned
+ 8​
251​
1,0​

Stand:
Klokken er brukt i rotasjon med andre klokker. Dette, i kombinasjon med polerte flater, har naturlig nok gitt flere overfladiske riper. Jeg finner ingen riper i glasset. Se bildene for nærmere beskrivelse.

Pris:
2 900 kr 2 500 kr 2 250 kr uten frakt.

Frakt/overlevering/betaling:
Klokken kan ses og hentes i Fredrikstad. Jeg selger helst ansikt til ansikt. Et alternativ er å sende den godt emballert og på kjøpers regning og risiko, men da skal penger være på min konto før jeg sender den. Foretrukket oppgjør via Vipps, eventuelt til konto. Jeg forventer og lover en ryddig handel.

seiko-05.jpg


seiko-06.jpg


seiko-07.jpg


seiko-08.jpg


seiko-09.jpg


seiko-10.jpg
 
Redigert: