Seiko Monster

Medlem
30. mai 2009
Innlegg
1.275
Sted
Stavanger
Etter å ha mottatt mine to første Seiko monster (orange og black), ser det er flere typer Seiko Monster ute i sirkulasjon.

De vanligste er jo orange og black monster. Men jeg har også sett rød, gul og blå monster. Noen som har noe info om disse? F.eks. om de er special edition, kun for japanske marked etc.

Blå monster på bukta (sinnsyk prisantydning):
http://cgi.ebay.com/Seiko-Blue-Monster- ... 518e1abc8a

Har også fått med meg at det er Seiko 5 utgaver av monster i diverse farger. Er dette det som på folkemunne kalles "baby"-monster?

Har jeg fått med meg alle monsterene nå? Kom med info de som har, gøy å få vite mer om disse fantastiske urene.

Post gjerne bilder av deres egne monstere... spennende å se hvilke reimer/lenker folk bruker.... :mrgreen: :mrgreen:
 
2634453274fc1c08b1a0949jg7.jpg


Seiko rød/gul/blå er kun for Japanske markedet, det går selvsagt å få tak i de, men til sin pris
Og alle tre er såkalte "Limited edition"
Og det finnes følgende antall av hver av dem(world wide) :

Blå:1800stk
Rød : 1313stk
Gul:300stk

Det er forøvrig en som skal(skulle) selge sin rød monster for 7/8 tusen her på forumet for ikke så lenge siden
 
Orange Monster og Black Monster er internationale modeller, som sælges i store dele af verden. Modellerne er produceret i et ukendt milliontal. Urene er blandt Seiko elskere kendt for at have en super god value for money, og til pengene, der er lænken svær at hamle op med i kvalitet. Urene indeholder Seikos 7S26 urværk, som er kendt fra mange af Seikos automatic ure.

Red Monster blev introduceret ved Bangkok Watch Fair 2007 i et limiteret antal af 1313 eksemplarer. Uret har safirglas, cyklopøje og er udstyret med 7S36 urværket. Værket indeholder to ekstra juveler, ifht 7S26, og skulle efter sigende have en ekstra stødsikring. Både Blue Monster og Yellow Monster har samme urværk og safirglas. Alle tre, Blue/Red/Yellow Monster er Thai Market ure, ligesom mange af de limiterede Samurai ure også er det ;)

redlume.jpg
 
Takk for info joepete!

Mener å ha lest en plass at iallefall blue monster er laget for det thailandske markedet... visste ikke at red og yellow også var det.

Etter å ha hatt mine to monsters i noen dager så er jeg meeeget positivt overrasket over kvaliteten på klokkene. Makan til robuste saker skal man lete lenge etter til den prisen. :D

Til og med min frue som vanligvis bare rister på hodet når det kommer noe nytt i hus ble positiv til monsteren. :mrgreen:
 
Også litt imponert over hvor mye klokke en får for pengene med en Monster.
Ikke mye å utsette på den gitt. Kanskje at krona kan være litt vrien å få skrudd inn - kan være noe med gjenging av skruen, og kanskje noe som går seg litt til. Forsåvidt ikke helt ukjent med dette fra andre rimelige Seiko/Orient modeller.
Ingen big deal.

(ville heller gått for en 'ekte' Monster, runesole. Det er plenty av den på ebay - du får en til 130-140 dollar)
 
Hva er det egentlig som gjør at OM er blitt en så stor hype som den er blant WIS's?
Er det kun det at det sitter et relativt godt urverk i og at den er solid bygd i forholdt til prisen? Eller ligger det no mer bak? Har denne klokka noe spesiell historie bak seg?

Noe må det da være om man ser bort fra en heller unormal skive:?
 
Hva er det egentlig som gjør at OM er blitt en så stor hype som den er blant WIS's?
Er det kun det at det sitter et relativt godt urverk i og at den er solid bygd i forholdt til prisen? Eller ligger det no mer bak? Har denne klokka noe spesiell historie bak seg?

Noe må det da være om man ser bort fra en heller unormal skive:?


Tviler på du finner en sted hvor fasiten står, men kan tippe på som du antyder; urverket og byggkvaliteten - samt at den har et styggpent (både stygg og pen) utseende som gjør at den har en merkelig tiltrekningskraft på klokkefolket.
Den er også såpass stor/tung at den neppe ville funka som 'eneste klokke' for særlig mange.

Synest selv den var rimelig ...spesiell og lite tiltrekkende første gangene jeg så bilder av den, må innrømme det.
Men nå sitter jeg altså med en slik selv (fikk den på torsdag) - og skryter av den gjør jeg...
Må sies at den tar seg betraktelig bedre ut i live enn på stock-photo. Usedvanlig velbygd sak. Stor men korte lugs slik at selv de med tynne håndledd ikke har noe problem med å bære den uten at der ser tullete ut. Faktisk ganske behagelig rett og slett.
Og for $130-140 er det jo et lite kupp.

PS! Skal en gå tilpasset lenka, og det må jo bortimot alle, vær obs på at det er litt spesielle pins i denne. (sjekk linken som oppgis i denne posten her for info om resize )

5572377006_574c2a37f9_o.jpg
 
Var ikke klar over at klokken fantes før jeg leste om den her på TS. Hadde neppe kjøpt den om jeg hadde kommet over den på egenhånd heller. Ikke er den pen og ikke er den dyr (noe jeg forbinder med kvalitet).

Men etter noen dager og netter her på forumet har jeg visst endret mening.

En Orange Monster er nå bestilt. Etter et par lange økter foran pc'n endte jeg opp med gummireim.

Adventstiden er i gang:D
 
Grattis med et godt valg, Minuteman :)
Til prisen er den jo et lite kupp!
Og temmelig presis kan en få den til å gå også siden den kan justeres ganske så mye utifra hvordan en legger den om natta (og selvsagt tilsvarende feil om en ikke tenker over det...)

5619335087_055feb3f7a_o.jpg
 
Må den ha egen seng, eller kan den ligge mellom meg og kjerringa?
Det kan den, men spørs om ikke lume'n holder henne våken ;)

Hvis du får lyst til å sette på lenke senere anbefaler jeg varmt å kjøpe denne fra Watchadoo. Det fulgte en sånn med mitt monster (kjøpt av Sponon, takk takk), og den har blitt stående på siden. Retrokul, solid og meget behagelig lenke.
 
Den har vært omtalt i en eller annen sammenheng her på sonen tidligere, men jeg tror ikke at det er noen her som har kjøpt den (ennå) :D
Det er i overkant drøyt med 5K + mva for en Monster, men tror allikevel at den kommer til å stige i verdi, eeh-pris, i tiden fremover. Som f.eks. denne, samt yellow og blue.
 
Seiko Suomi Monster

Frisk og sporty versjon, men lite klokke for pengene. Perfekt for en Seiko collector vil jeg tro.
 
Jeg har lagt meg til en slags vane, eller kall det gjerne uvane, at jeg legger inn skambud på utvalgte klokker på ebay. Det pleier alltid å ende med at jeg blir overbydd. For å gjøre historien kort så kom det en Seiko Orange Monster med posten i dag!
Jeg har lest mye bra om denne klokken her på forumet så jeg har jo kunnet tenke meg å se nærmere på den. Slik sett så var det jo hell i uhell. :)
Den ser veldig bra og jeg gleder meg til å bruke den noen dager nå.
 
Jeg har lagt meg til en slags vane, eller kall det gjerne uvane, at jeg legger inn skambud på utvalgte klokker på ebay. Det pleier alltid å ende med at jeg blir overbydd. For å gjøre historien kort så kom det en Seiko Orange Monster med posten i dag!
Jeg har lest mye bra om denne klokken her på forumet så jeg har jo kunnet tenke meg å se nærmere på den. Slik sett så var det jo hell i uhell. :)
Den ser veldig bra og jeg gleder meg til å bruke den noen dager nå.

Flott, vi gleder oss til bilder!

Dette er vel en av de få klokkene jeg har på ønskelisten som jeg faktisk har råd til å kjøpe, så jeg vil gjerne høre hvordan du opplever den...