Seiko Marinemaster 300m

Medlem
15. juli 2009
Innlegg
6.509
Noen som har noen meninger om denne klokken? Er den virkelig verdt pengene?


24822d1239968522t-seiko-marine-master-sbdx001-uhrwerk-marinemaster.jpg
 
Fikk min for noen måneder siden og det er en suveren klokke. Finishmessig er den helt i toppen av det jeg har sett. Veldig karakteristisk utseende og ekstremt robust og komfortabel.

P1010860.jpg
 
Jeg har ikke noe erfaring med denne klokken, men mener at det rå utseendet i seg selv er verdt prisen ;)
 
Jeg har veldig veldig lyst på en sånn! Roger i NURK har en sånn, og jeg har ved en anledning fått sett litt på den og prøvd den på - det er et flott ur, velproposjonert, tøft utseende og et fantastisk godt inhouse verk (8L35). En fascinerende detalj er at verket er sjeldent sett, kassen er støpt i én del, slik at for å komme til verket må en ta av glass, bezel og skive.

Jeg hadde for øvrig helller ikke motsatt meg et eksemplar av 600m Spring Drive-versjonen....

I mellomtiden får jeg nøye meg med min Poor mans marinemaster:
IMG_0408.jpg
 
Har en bekjent, som også er her på tidssonen, som har en MM300. Meget robust, tøft og suveren finish... løp og kjøp!
 
Tøff klokke. Jeg kjenner ikke til denne klokken spesielt, men vil bare lovprise kvaliteten på Seiko generelt. Jeg har en Monster som er av overraskende god kvalitet i forhold til prisen, både når det gjelder finish og nøyaktighet. Den kunne glatt kostet 3 ganger så mye uten at jeg hadde reagert på at den var overpriset. Det eneste som trekker ned er at stålet kan virke mykere og derfor mer utsatt for riper enn andre klokker. Skulle kanskje bare mangle til den prisen?
 
Jeg synes også den klokken er knall tøff. Hva er prisen?

Den kommer på ca 18500,- ferdig fortollet.. Er kriminelt dyrt for en Seiko, IMO.
Hadde vært greit å fått sett en live før et evt kjøp, men det er nesten umulig. Kul er den iallefall :D
 
Jeg er frekk nok til å bumpe denne tråden fordi jeg også har fått litt interesse for denne klokken i det siste.
Jeg har sett de selger den på creationwatches, hvor har du funnet den til cirka 18500,- ferdig fortollet?
 
Sjekk chronograph.com, de tar $2350 inkl frakt, det skulle vel bli rett i overkant av 18000 inkl mva.

En bruker her på forumet solgte en NIB her for en liten tid siden, med sjokkerende lite respons enda prisen etterhvert var godt under 18500. Her er restene av annonsen hans. Ta kontakt med ham og hør om han har den ennå.
 
Den kommer på ca 18500,- ferdig fortollet.. Er kriminelt dyrt for en Seiko, IMO.
Hadde vært greit å fått sett en live før et evt kjøp, men det er nesten umulig. Kul er den iallefall :D

Dette er ikke kriminelt dyrt for en klokke av dette kaliber med et inhouse verk på høyde med eller bedre enn ETA verkene som sitter i svindyre f.eks Breitlings, IWC og Omega :p

Synes denne klassiske diveren ifra Seiko er helt rå og den er på lista mi :cool:
 
Seikos MM300 drives af et 8L35 inhouse automatic værk fra Seiko. Dette værk er baseret på 9S55 værket, som er at finde i visse Grand Seiko Automatic ure. Forskellen på de to værker er, at 8L35 ikke er dekoreret, og det er kun justeret i to positioner. 9S55 er dekoreret, justeret i 6 positioner og for temperatur.

Det er kun særligt erfarne urmagere, som får lov at arbejde på Seiko MM300 urene. Hele produktionen foregår i Japan, og store dele af samlingen af værket foregår i hånden. Det skal lige nævnes, at Seiko selv fremstiller ALT til sine ure, lige fra kasser, værker over visere, lume materiale og ja selv olien, som anvendes i urene fremstilles af Seiko ;) True inhouse, kunne man vel kalde det 8)

Når du spørger til prisen på uret, så medtænk, at den generelle finish på dette ur er utrolig høj: Viserne er børstede, dato baggrunden er i stål, lume markeringerne er hånd påsatte, urkassen er en monocoque konstruktion, clasp´en har den geniale ratchetting diver extension mekanisme og lynetten er et helt kapitel for sig: Et helt stykke stål, som er laserindgraveret og ION plated. Hvem laver ellers det for 18000 DKK ? :cool:

Der er vist ikke så meget andet end at svare: JA, en Seiko MM300 er ALLE pengene værd ... men jeg er jo så også Seikoholiker ;):mrgreen:

MMsten.jpg
 
Er den virkelig verdt pengene?

Jo flere bilder jeg ser, og jo mer jeg tenker på det så må nok svaret bli: JA! :mrgreen:
Her stemmer vel alt. Design, dybderating, urverk, også ser du ikke en på hvert gatehjørne.
Dette må vel være den ultimate undercover klokka. Ikke sjangs i helvete om noen andre enn en sann WIS kommer til å kommentere på den.
 
Jo flere bilder jeg ser, og jo mer jeg tenker på det så må nok svaret bli: JA! :mrgreen:
Her stemmer vel alt. Design, dybderating, urverk, også ser du ikke en på hvert gatehjørne.
Dette må vel være den ultimate undercover klokka. Ikke sjangs i helvete om noen andre enn en sann WIS kommer til å kommentere på den.

Den var desverre ikke noe for meg. Ble solgt etter én uke.

Har lyst å prøve en Orient Star :)
 
Jeg elsker min :) Den kunne ikke ha kommet til et bedre hjem, Sponon :)
 
tipp topp tommelen opp

jeg har hatt marinemasteren min i to år og det er en av mine favoritt klokker, føles veldig skikkelig og kvaliteten er superbra, samenlignet med rolexene jeg har virker den dobbelt så ekslusiv, helt kalart værdt prisen.

www.sveian.com/klokker
 
jeg har hatt marinemasteren min i to år og det er en av mine favoritt klokker, føles veldig skikkelig og kvaliteten er superbra, samenlignet med rolexene jeg har virker den dobbelt så ekslusiv, helt kalart værdt prisen.

www.sveian.com/klokker

Littt OT her nå, men saft suse for en samling!! Spesielt de eldre dine Omega'ene er jo helt sjef! ;)