Seiko fra Chronograph.com

Medlem
18. feb. 2009
Innlegg
12
Vurderer en Seiko Diver automatic SKX007J-P og den kommer på ca. 1950kr med moms fra Chronograph.com Er dette en seriøs selger av ekte Seiko klokker? Hva er prisen på en slik i en butikk i Norge?
 
Chronograph.com er helt klart en seriøs forhandler som bør kunne rangeres blant "de tre store".

Flere av Seiko modellene med automatikk verk selges ikke i Europa, noe som gjør dem noe mere spesielle og muligens noe mer ettertraktet. Normalt vil klokkene bli endel billigere ved kjøp direkte fra han.
Har kjøpt fire Seiko'er derfra og alltid vært 100% fornøyd. En av klokkene ankom med Fedex på døren, kun 5 dager etter bestilling !

Lykke til ! :D
 
Mulig jeg er heldig, men av alle klokkene jeg har kjøpt fra Chronograph.com så har jeg aldri blitt tollet for noen av de! :)

Vegard
 
Ikke jeg heller. Det har jeg forøvrig ikke blitt på NOEN av de kjøpene jeg har gjort fra Singapore hvor de fleste av disse holder til. Da henviser jeg bl.a. til http://www.21jewels.com og http://www.creationwatches.com som også selger ulike automatiske divere fra Seiko. Sistnevnte har av og til noen veldig bra priser. Forøvrig hadde chronograph.com Seiko "black" samurai, stål sist jeg sjekket og det er ikke lenge siden.
 
Mulig jeg er heldig, men av alle klokkene jeg har kjøpt fra Chronograph.com så har jeg aldri blitt tollet for noen av de! :)

Vegard

Pakkene er ikke blitt sendt som gave til deg da? Det er jo en måte man kan slippe toll på etter det jeg har hørt. Ikke testet dette selv.
 
Jeg har kjøpt klokker fra amazon.com. Da sende jeg det som gift. Slapp alle avgifter. Betalte kun 250 kr for express levering. :D
 
Jeg har kjøpt klokker fra amazon.com. Da sende jeg det som gift. Slapp alle avgifter. Betalte kun 250 kr for express levering. :D

Er det et valg når man bestiller? Antar at Amazon ikke trikser med sånt siden de er en gigantisk nettbutikk. Leste et sted at "gaver" med verdi over 1000 kr må det betales mva på.
 
Vil minne om at momsundragelse er ulovlig.

Mange selgere velger å sende som gift uten at man selv har bedt om det, dette for at kunden skal betale mindre og handle hos dem igjen, men som sagt er det ulovlig.
 
Vil minne om at momsundragelse er ulovlig.

Mange selgere velger å sende som gift uten at man selv har bedt om det, dette for at kunden skal betale mindre og handle hos dem igjen, men som sagt er det ulovlig.

Ja er klar over dette, har handlet i årevis på nett fra USA. Hadde feks mp3 spiller lenge før de fleste visste hva det i det hele tatt var. Grunnen til at jeg spør er fordi man alltid hører om folk som "aldri betaler" mva, så er litt nyskjerrig på hvordan de får dette til. Har ikke noe problem med betaling av mva, dette er et av grunnlagene til velferds staten Norge.