Seiko EL-370

Medlem
29. mars 2015
Innlegg
133
Sted
Tranby
Jeg har ei kasse (NOS, demoklokke som har ligget i et vindu) uten innmat, men med skive og visere. Jeg lurte litt på om jeg skulle omgjøre den til ei fungerende klokke.

Hvor finner jeg EL-370-urverket? Har sjekket hos endel steder jeg vet om som selger verktøy og deler - men jeg finner ikke noe sted som selger urverket brukt eller nytt... Er det noen som vet om et sted de har den?
 
Har du prøvd eBay?
Se også om du kan bruke andre urverk. Litt avhengig av hva du ønsker å beholde, men det kan være at du må bytte ut visere, skive eller kassen om du monterer et annet urverk. På den positive siden så gir dette deg flere klokker.

8
 
Jeg har ei kasse (NOS, demoklokke som har ligget i et vindu) uten innmat, men med skive og visere. Jeg lurte litt på om jeg skulle omgjøre den til ei fungerende klokke.

Hvor finner jeg EL-370-urverket? Har sjekket hos endel steder jeg vet om som selger verktøy og deler - men jeg finner ikke noe sted som selger urverket brukt eller nytt... Er det noen som vet om et sted de har den?
Jeg vet ikke om du er på Instagram, men brukeren Vintageseiko har mye av så mangt. Verdt et forsøk. Og om du ikke har/ikke vil ha IG, så kan jeg forespørre han for deg.
 
  • Liker
Reaksjoner: acnorway
Tusen takk for alle svar!

Jeg mener jeg har letet på ebay etter spesifikt el-370 uten å få de treff jeg ønsket. Kanskje jeg var for spesifikk i søket mitt - at jeg søkte etter "movement"...
 
Hei, det er ikke akkurat den mest vanlige Seikoen du har der. Det verket er et elektrisk drevet verk, forgjengeren til quartzklokkene. De er ganske sjeldne og vanskelig å finne i fungerende stand. Det enkleste er nok å finne ei stygg klokke på Ebay med verk som går, for så å flytte det over i din kasse.