Selges Seiko - Age of Discovery, Perpetual Calendar

Medlem
13. juli 2017
Innlegg
28
Sted
Narvik
IMG_1818.JPG
Nydelig og sjeldent ur fra Seiko selges (med noe tungt hjerte) grunnet størrelsen. Da jeg er konstruert noe kraftig i labbene, ble dessverre dette nydelig uret noe smått for meg. Potensielt drømmeur for min del, hadde størrelsen vært rett. Dette er Seikos mest avanserte ur i «Age og Discovery»-serien. Uret ble designet i 1992 spesielt for 500-årsjubileumet til Christopher Columbus. Søkefunksjonen i kalenderen kan fortelle deg ukedagen på datoer fra år 1400 t.o.m år 2400.


SPECS
Verk: 6m13 analog Quartz
Funksjoner: Daglig alarm, heluke-alarm, Kalender m/dag, måned, dato og årstall samt kalendersøkefunksjon.
Kassediameter: 38mm (rundt 40mm inkl. krone)
Tykkelse: 7mm
Materiale: Rustfritt stål, gullbelagt


ALDER OG HISTORIKK
Kjøpt av meg fra en tysk herremann i slutten av juni, mottok den i begynnelsen av juli. Ved bruk verktøy på nettet, er alder produksjonsdato estimert til juli 1992. Det gjør klokken 25 år gammel.


TEKNISK TILSTAND
Uret går fint, og holder tiden fint. Har ikke opplevd noen problemer med urverket, men har opplevd at kronen kan tulle litt av og til. Innstillingene på denne klokken gjøres ved å dra kronen ut. Når man er ferdige å stille inn feks dato, alarm o.l, trykkes kronen inn igjen. Noen ganger får man ikke det tydelige «klikket» man venter på, og man må vri kronen litt inn igjen. Ikke gitt meg mer problemer enn at jeg må bruke 5 sekunder ekstra på prosessen.


KOSMETISK TILSTAND
Uret ser meget tiltalende ut, og holder seg meget godt kosmetisk alder tatt i betraktning. Gullbelegget holder seg meget godt, man kan skimte noe stål i ytterkantene på lugs samt en syltynn stripe rundt bezel. Ellers finnes det (naturlig nok) noen hairlines rundt om. Ingen sjenerende hakk eller riper som jeg kan se. Ser i utgangspunktet bra ut til å være 25 år gammel.


REIM
Uret er festet til en pen mørkebrun uoriginal skinnreim med gullbelagt spenne. Reima er veldig lik original reim, og var ny da jeg kjøpte klokken.


DIVERSE
Klokken sendes i SEIKO-boks, dog ikke den originale boksen som fulgte med uret i 1992. Ingen papirer fra kjøp i ’92.
Original bruksanvisning medfølger.
MVA betalt ved import, kan dokumenteres.


PRISANTYDNING OG OPPGJØR
Klokken kan sendes på kjøpers regning og risiko eller hentes i selveste Narvik.

Er i utgangspunktet ute etter rent salg, men kan ta i mot bytteforslag. Bytter helst oppover.

Setter salgspris til 7000,-
Prisen representerer i egen kostpris samt urets tilstand.
 

Vedlegg

  • IMG_1810.JPG
    IMG_1810.JPG
    113 KB · Visninger: 0
  • IMG_1812.JPG
    IMG_1812.JPG
    125,6 KB · Visninger: 0
  • IMG_1814.JPG
    IMG_1814.JPG
    91,3 KB · Visninger: 0
  • IMG_1860.JPG
    IMG_1860.JPG
    64,1 KB · Visninger: 0
  • IMG_1858.JPG
    IMG_1858.JPG
    84,1 KB · Visninger: 0
  • IMG_1877.JPG
    IMG_1877.JPG
    106,8 KB · Visninger: 0