Seamaster, midsize, electric blue

Medlem
1. sep. 2009
Innlegg
9
Etter innkjøpet av en splitter ny Planet Ocean på lørdag, ville jeg blåst av det hvis noen hadde fortalt meg at jeg skulle kjøpe ennå en Omega etter bare 4 dager.

Men det er akkurat det jeg har gjort.

Konas Baume & Mercier trengte et batteriskift, og jeg var innom urmakeren i dag for å hente den, men alt jeg fikk var en beskjed om at det hadde vært vanninntrengning i klokken + batterilekkasje, med store ødeleggelser som resultat :eek:
Så nå må den inn til verksted, og hvis det er skikkelig ille, må hele urverket byttes. Da spørs det om det er verdt det.....

I hvert fall fant jeg ut at konemor uansett bør ha et ur hun kan ta en dukkert med, uten å være redd for vanninntrengning. Så jeg sjekket Finn, og der lå fremdeles denne Seamaster, midsize, electric blue ute. Mener å ha sett den før sommeren også, men for litt siden dukket den opp igjen med ny pris. Så jeg tok en tur til selger, og alt så ut til å stemme. Den er kjøpt ny hos en Protid urmaker i Oslo-området i slutten av 2005. Dato på kvittering og garantikortet stemmer riktignok ikke med den selger oppga på Finn, men ellers så alt riktig ut. Og tilstanden på uret ser også bra ut, uten at jeg har åpnet noe. Veldig pent med den skinnende blå skiven, synes den passer godt til en dame i midsize-størrelsen.

Unødvendig å si at kona er suverent fornøyd. :D

72_-1004350921.jpg


72_-530980660.jpg


72_-508044235.jpg
 
Det er særdeles viktig å tilfredstille kvinnene også når det gjelder på klokkefronten etterhvert som man kjøper nye klokker til seg selv! For min del så har det dessverre resultert i at hun har en klokkesamling som overgår selv den ihuga klokkesamler :roll:
 
Ja så kunne man jo tro de dumme danskere tvang tråden over i stemmegaffel Omegaer med 300 Herz og stor præcision - med den undskyldning at skiven på den flotte gave til fruen var blå :D
Det er min også lidt - skifter med lysindfaldet - noget Omega ofte har været heldige med
IMG_0015.jpg


Nå - men flot nyt ur du har givet din kone - et som passer en smart yngre kvinde perfekt

vh
 
Takk for det, Hannover.

Tror ikke jeg har sett min kone uten sin nye Omega siden hun fikk den.
Til hverdags og fest, den passer like godt. :D
 
Electric Blue er den ultimate fargen. Den yngste prinsessa av Sverige går med en mid size Seamaster i Electric Blue på tilstelninger osv, så det er ikke noe dårlig valg.