Seamaster med cal. 2500 - gårsdagens teknologi?

Jeg tror Omega kommer til å beholde 2500-verket for å ha en rimeligere inngangsmodell. Hadde 8500-verket stått i SMP 300 ville den vel kostet ca. 10K mer. Det er jo mekaniske urverk begge to, gårsdagens teknologi uansett;)
Kjøpte selv en SMP 300 for et par mnd. siden, og er veldig fornøyd:)

p1020517k.jpg

Jeg har akkurat samme klokke som dette - fantastisk fornøyd!

Går noen sekunder raskt hver dag, så må stille den i blandt, men regner med det går an å justere?

Jeg har akkurat samme klokke som dette - fantastisk fornøyd!

Går noen sekunder raskt hver dag, så må stille den i blandt, men regner med det går an å justere?

Kommer jo litt an på hvor mange sekunder det er snakk om. Er du innenfor +5-10 sekunder hver dag ville ikke jeg ha tatt meg bryet med det i alle fall.

Kommer jo litt an på hvor mange sekunder det er snakk om. Er du innenfor +5-10 sekunder hver dag ville ikke jeg ha tatt meg bryet med det i alle fall.

Ja foreløpig har det ikke vært plagsomt mye nei. Stilte den vel tirsdag formiddag denne uka så den gikk på sekundet likt med klokka.no, og ser at i dag ligger den ca +18 sekunder i forhold til samme side.

Skulle vel bli ca +6 sekunder per dag så er ikke så ille, og så lenge den ikke går for sakte så jeg kommer for sent til noe er det jo greit.

Og det er jo litt trivelig å stille den i blandt også :)

Tok min PO 2500 ut av winderen nå for å stille den. Den har stått der i nesten to uker. Det var ikke nødvendig. + 2 sek :) Slik er den i bruk også.

Det må også nevnes at jeg har hatt en annen klokke med samme verk, akkurat like nøyaktig. Om det er aldri så mye ETA, så er det i alle fall presist.

Edit: Nesten tre uker, ikke to