Seamaster 600 Ref. 135.00011?

Medlem
22. jan. 2016
Innlegg
132
Sted
Thailand
Flytter denne over fra Omega traaden, skulle kanskje proevd her foerst.....

Hei, jeg har en gammel Seamaster 600, som jeg forstaar kalles 135.011. Naa har det seg slik at i baklokket staar det 135.00011 paa denne. Noen som vet hva/om det er noen forskjell? Har sett henvisning paa nettet til .0011, men aldri .00011.
En annen ting er skiva, har bare sett en med samme skive tidligere, en som ble solgt i Danmark. Og nei, det er ikke maling paa time markoerene, det er bildet... :) Den er til service naa, og urmakeren sa glasset er byttet en gang i tiden, men skiven ser uroert ut sa han.



 
doble/triple 0'er betyr servicedeler som er produsert etter at klokken har forlatt sortimentet.
 
doble/triple 0'er betyr servicedeler som er produsert etter at klokken har forlatt sortimentet.

Doble, ja. Men triple? Det har jeg ikke sett før. Har sjekket litt, og det er noen eksemplarer med et slikt baklokk. Men finner ingen gode svar. Lokket ser jo autentisk ut, jf. slitemerker osv. Men merkelig at Omega skulle bomme på antall nuller. Men likevel, det skjedde jo en del i produksjonen av disse klokkene på 60-tallet, så skal ikke se bort i fra at dette er legitimt.
 
Doble, ja. Men triple? Det har jeg ikke sett før. Har sjekket litt, og det er noen eksemplarer med et slikt baklokk. Men finner ingen gode svar. Lokket ser jo autentisk ut, jf. slitemerker osv. Men merkelig at Omega skulle bomme på antall nuller. Men likevel, det skjedde jo en del i produksjonen av disse klokkene på 60-tallet, så skal ikke se bort i fra at dette er legitimt.

Fikk et svar av en Omega urmaker paa Watchuseek, han sa ogsaa at servicelokk kun var 2 nuller, og 3 hadde han aldri sett... Det blir vel ett av livets mysterier tenker jeg.... :)
 
Kan det være en kasse Omega har outsourcet produksjonen av kasser?

Finnes jo en del historier der kasser produseres i samme land uret selges, type Sør Amerika. Dette gjelder ikke bare Omega -mange klokkeprodusenter hadde delvis produksjon i andre land. Girard Perregaux f.eks hadde produksjon i Sør-Amerika også.