Seagull 819.368 og kansellert bestilling

Det kan være noe sånt. Mener jeg har lest noe om mulig misbruk av kort i en eller annen netthandel, og at PayPal også var nevnt? Hukommelsen er ikke hva den burde være ...

Jeg har i alle fall bestilt på nytt, og håper det går i orden denne gangen. Hvis ikke så hadde det vært helt ypperlig med en tur til Sveits, men det er dyrt ...
 
Denne gangen gikk det greit! Nå ligger boksen vel forvart i skapet, forhåpentligvis med klokke inni. På grunn av triste ting som har skjedd vil jeg vente med å pakke ut til jeg kan glede meg mer over den nye klokka. Forhåpentligvis senest julaften.
 
Denne gangen gikk det greit! Nå ligger boksen vel forvart i skapet, forhåpentligvis med klokke inni. På grunn av triste ting som har skjedd vil jeg vente med å pakke ut til jeg kan glede meg mer over den nye klokka. Forhåpentligvis senest julaften.
Godt det ordnet seg med klokken da, og leit med andre triste omstendigheter.
 
Nå er den pakket ut! Ble en ekstra julepresang dette, og det er jo aldri helt feil.

En Swiss Military Hanowa Helvetus Automatic. Valget sto mellom denne og Victorinox Alliance, og jeg kom etter mye grubling fram til at jeg likte denne best. Kan hende at Victorinox er hakket bedre, men denne holder nok i mange år.

Jeg valgte svart skive, men valget var ikke så enkelt, da den finnes i mange fine utgaver. Tror likevel at denne kan jeg ha lenge uten å bli lei.

Jeg hadde egentlig tenkt å ta av skinnreima og få den over på Nato så fort som mulig, men den svarte skinnreima passer veldig godt til klokka, så jeg lar den sitte på inntil videre. (Og så har jeg pluselig blitt redd for å lage riper bak på lugsene, selv om jeg aldri har gjort det på noen andre klokker.)

Fordelen med skinnreima er at klokka ikke blir så fryktelig høy, samt at jeg kan ta en titt på urverket av og til.

Urverket har jeg ikke så mye greie på, men regner med at det er et solid og velprøvd sveitisk urverk som vil gå og gå i årevis.

Beklageligvis har jeg problemer med PC'en, og får ikke fikset det i dag, så her kommer bare et par halvdårlige bilder.

Helvetus (1).jpg
Helvetus (2).jpg


Flere varianter: https://www.uhrenschmuck24.ch/swiss...matic-05-4287-04-007.html?review=MTAwMDM0MDA1
 
Ja, hehe ... Jeg har jo tenkt å ha den til jeg havner på sykehjemmet en gang i framtida. Så behøver jeg ikke å gå over til lettleste Q&Q. ;)

Nei, det er mer det at jeg har forstått at jeg i det lange løp trives best med enkle, ukompliserte klokker med tre visere. Men den har fine detaljer i slipingen av stålet og en veldig fin, dyp glans. Datoen skifter eksakt klokka 2400, og sekundviseren sklir nesten helt jevnt. Den er noe høyere enn en kvartsklokke, men flat, og ligger godt på håndleddet.

Noen luksusklokke er det ikke, selv om de fleste jeg kjenner ville synes at det er vanvidd å betale så mye for en klokke. Jeg liker den, og det er det som teller. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher