Seadweller er i boks; been there, done that, what now?

Medlem
30. okt. 2010
Kjære klokkevenner,
Jeg kjøpte for en stund tilbake en Seadweller og solgte suben. Seadwelleren er i mine øyne et vakkert og stilrent ur, mest grunnet at den ikke har den "fryktelige" cyclopsen. Mitt luksusproblem er at seadwelleren er 100% strøken og en av de siste produserte. Jeg har derfor ikke hatt hjerte til å bruke den til annet en stuebruk.

Nå sitter jeg og lurer på om jeg skal kvitte meg med den da jeg helst vil ha bruksklokker, eller om jeg skal ha den i bankboksen som en "safe queen" og glemme den for en god stund framover. Alternativt er å bruke den og gi F&%¤ i om at den får litt bruksmerker. (Jada TS'er jeg vet nok at dere mener klokken skal brukes...)

Med mitt bruk av klokker blir de ganske så snart stripete (som jo i 99% av tilfellene lett lar seg polere vekk, enn om noe besudlet.) Exploreren min var så og si ny da jeg tok den i bruk, men ser nå godt brukt ut allerede etter 5 uker. I tillegg må jeg erkjenne at den nye 214270 er en helt perfekt allrounder og sitter som et skudd på armen. Frykter derfor at denne vanskelig kan erstattes av bedre ur.

Dette ble mest en "tenke høyt" post, men erfaringer og tanker ønskes uansett velkommen!

Hvis du får "bære-vegring" bør du kanskje vurdere å selge det fremfor å ha klokkekapital bundet opp i en safe queen.:confused:
Da var det kanskje bare slik at det uret ikke var for deg?:?
Ingen skam å innrømme at det var et feilgrep, selge klokka og satse friskt på ny.:D

Det er laget skikkelig mange av dem, sånn egentlig. Så bare bruk og kos deg :). Det er ikke en picasso, uansett hvor flott den er ;)

Har hatt samme problemet flere ganger.

Ender opp med å selge den jeg ikke tør å bruke hver gang. Ser ikke poenget med å ha et pent smykke om man ikke kan bruke det... :)

Akkurat sea-dweller

er en klokke jeg har et meget spesielt forhold til da det var min første ordentlige klokke. Jeg har erget meg grønn over at jeg lot den gå. Det er imo en keeper, samtidig som den er meget lett å få i "ny" stand igjen/enkel å polere. Det er også en av de klokkene som jeg synes blir sjarmerende med merker etter bruk, er ikke alle klokker som gjør det. Mitt råd er 1. Behold den. 2. Gå til skogs og hogg ved med den på armen! Det vil ikke ha noe å si på pris om ti år uansett ( med mindre du ikke følger råd 3. Ikke spyl papirene i do og bruk esken som hoggestabbe :) )

Hvis du får "bære-vegring" bør du kanskje vurdere å selge
Da var det kanskje bare slik at det uret ikke var for deg?:?
Det lurer kanskje en slik følelse en plass i bakhodet mitt...
Ender opp med å selge den jeg ikke tør å bruke hver gang. Ser ikke poenget med å ha et pent smykke om man ikke kan bruke det... :)

Selger jeg kommer jeg sikkert til å angre, da det var en lang prosess med god timing som skaffet meg denne. Angrer som sagt på at jeg solgte 16610'en- Er du fortsatt fornøyd med din Rkjersem?

Jeg synes du skal selge den her på TS ;)
Har du ikke skaffet deg en SD enda?? :p - Blir det salg håper jeg selvsagt at noen i TS familien forbarmer seg over denne.

Jeg har heller ingen mening om denne stiger eller synker i verdi dersom jeg bare "glemmer" den av for en stund... Spørsmålet er ikke om man klarer å skaffe seg en strøken SD, men heller til hvilken pris. Jeg synes vel at midt på 30 tallet er en ok pris for en strøken 2007 utgave, men ser mange vil nærmere 40 før de kvitter seg med sine.

Aldri, aldri, selg den!
Bruk den!
Jeg har brukt min til tindebestigninger og haidykking!
Seadweller er noe av det beste som noen gang er blitt laget!:D

Aldri, aldri, selg den!
Bruk den!
Jeg har brukt min til tindebestigninger og haidykking!
Seadweller er noe av det beste som noen gang er blitt laget!:D

Hysj med deg! Nå skal vi lure denne karen til å selge den billig på TS :p

Hysj med deg! Nå skal vi lure denne karen til å selge den billig på TS :p

HEY!!:mad:

;) Konklusjonen må bli at jeg skaffer meg enda en Rolex. Det er det eneste fornuftige argumentet jeg kan finne i en sådan situasjon. (Freud hadde frydet seg over dette forumet...)

PS noen som vet når nye exp2 kommer til landet?

HEY!!:mad:

;) Konklusjonen må bli at jeg skaffer meg enda en Rolex. Det er det eneste fornuftige argumentet jeg kan finne i en sådan situasjon. (Freud hadde frydet seg over dette forumet...)

PS noen som vet når nye exp2 kommer til landet?

Den kommer nok i juli-august en gang. Hvor mange som kommer til landet i første omgang er nok mer usikkert. Det er allerede startet med ventelister hos AD´ene rundt omkring, så du bør være raskt ute om du skal skaffe deg en fra første levering :)

Selger jeg kommer jeg sikkert til å angre, da det var en lang prosess med god timing som skaffet meg denne. Angrer som sagt på at jeg solgte 16610'en- Er du fortsatt fornøyd med din Rkjersem?

Fremdeles fornøyd :) Og som du sier, det eneste logiske er å skaffe seg flere. Det som er i ferd med å skje her i gården også :D