Sea-Dweller-tråden

Da har jeg eid denne I 365 dager. Yahooooo
16306000823965944814652537547723.jpg

16306000823965944814652537547723.jpg
 
Jeg har alltid vært SD fan. Fascinert av det lille ekstra utover sub-en og tilknyting mellom Rolex, Norge og Nordsjøen. Behovet for en Toolwatch. Samarbeidet med dykkerne. Så fant jeg et kult eksemplar av SD. Skulle kjøpe klokka. Men har jaggu blitt fascinert av historien også:

Klokka har dokumentert historie fra en av nordsjøpionerene. Klokka har vært under vann ved 8-10 (har listen hjemme) av plattformene. Resultatet av disse dykkene kjenner vi alle. Både økonomisk suksess og individuelle katastrofer. Klokka (og dykker) er brukt hardt. Aldri servet av første eier. Skiftet lenke to ganger pga slitasje. Herpa glass og bezelinsert. Upolert. Fått en innvendig rens og tikker som en Rolex:)

Jeg vurderer å skifte glass og insert (men bevare delene sammen med historien) så skive og visere får skinne i sitt nye liv. Også dette livet røft, med dress og slips i et miljøsertifisert næringslivsbygg i Oslo sentrum.

Lett regn på Majorstuen stasjon for noen minutter siden:
CA52DEFD-3C20-4BC2-A6B3-A6FE2AC6791B.jpeg
 
Jeg har alltid vært SD fan. Fascinert av det lille ekstra utover sub-en og tilknyting mellom Rolex, Norge og Nordsjøen. Behovet for en Toolwatch. Samarbeidet med dykkerne. Så fant jeg et kult eksemplar av SD. Skulle kjøpe klokka. Men har jaggu blitt fascinert av historien også:

Klokka har dokumentert historie fra en av nordsjøpionerene. Klokka har vært under vann ved 8-10 (har listen hjemme) av plattformene. Resultatet av disse dykkene kjenner vi alle. Både økonomisk suksess og individuelle katastrofer. Klokka (og dykker) er brukt hardt. Aldri servet av første eier. Skiftet lenke to ganger pga slitasje. Herpa glass og bezelinsert. Upolert. Fått en innvendig rens og tikker som en Rolex:)

Jeg vurderer å skifte glass og insert (men bevare delene sammen med historien) så skive og visere får skinne i sitt nye liv. Også dette livet røft, med dress og slips i et miljøsertifisert næringslivsbygg i Oslo sentrum.

Lett regn på Majorstuen stasjon for noen minutter siden:
Vis vedlegg 268856

Gratulerer så mye. En robust og fin klokke og fint med historie.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Jeg har kun kjøpt den tre ganger… første gang i 2014, første som ble levert i Norge, fikk rabatt av Lervik, betalte ca 60’:unsure:

Sammen med 124060 er dette den flotteste moderne sportsklokken til Rolex!

Dessverre blir den for stor for meg:( Derfor falt valget nå på en 16660, ikke feil den heller!

Noen som har en bezel insert med tritium perle å selge meg???!
EFB6B0BF-2807-43EE-AEE7-6F83D5DC0F57.jpeg
 
Utrolig fin den du har der, Genta.

En liten presisering av min post, jeg har kjøpt det eksemplaret på bildet to ganger. Faktisk har du, Genta, også kjøpt akkurat denne en gang. Forøvrig har jeg også kjøpt en annen 116600, men det var vel i 2015/16, før jeg solgte den.

Satser på å beholde den jeg har nå, selv om jeg ser Jørgen har en annonse ute hvor han også vil kjøpe tilbake den på mine bilder over her.
 
  • Liker
  • Haha
Reaksjoner: Genta og Dr.Yes
Utrolig fin den du har der, Genta.

En liten presisering av min post, jeg har kjøpt det eksemplaret på bildet to ganger. Faktisk har du, Genta, også kjøpt akkurat denne en gang. Forøvrig har jeg også kjøpt en annen 116600, men det var vel i 2015/16, før jeg solgte den.

Satser på å beholde den jeg har nå, selv om jeg ser Jørgen har en annonse ute hvor han også vil kjøpe tilbake den på mine bilder over her.
Takk! Digger matt skive, men allikavel solid med safirglass. Seff enda mer sjarm med plexi, men prishoppet til 1665 er for stort.

Samma her. Sporet opp min gamle og kjøpte den tilbake. Så kjøpte jeg din/Jørgens:) Så kjøpte Jørgen den av meg igjen - og nå tilbake til deg. Hysteriskt:ROFLMAO:

126600 har jeg aldri skjønt. Stor! Cyplops på SD? Da syns jeg d-blue er kulere!
 
  • Liker
Reaksjoner: SCUBA diver