Sea-Dweller-tråden

Mulig jeg poster dette feil plass, men har nå gått 6 år siden forrige service på min seadweller så må vel få tatt en service på den.
Det jeg lurer på er hva anbefaler folk å si til f.eks Lervik eller Askeland om hva som skal bli gjort? Jeg fikk den polert 6 år siden, men har fått med meg at det ikke er bra å polere bort hele klokka. Annet jeg burde tenke på? Takker
 
D061E436-8ACE-418D-A7B8-8A93A3CD0F4C.jpeg
090CA731-393F-4FB0-A0DE-FBB230A5F15C.jpeg
Matt skive..
 
Mulig jeg poster dette feil plass, men har nå gått 6 år siden forrige service på min seadweller så må vel få tatt en service på den.
Det jeg lurer på er hva anbefaler folk å si til f.eks Lervik eller Askeland om hva som skal bli gjort? Jeg fikk den polert 6 år siden, men har fått med meg at det ikke er bra å polere bort hele klokka. Annet jeg burde tenke på? Takker

1. ville ikke servet klokken før det er nødvendig (eks: går plutselig noen min feil i døgnet, snodig lyd ved opptrekk), dette er det delte meninger om... deler til urverkene til Rolex er rimelige, så koster noen hundrelapper ekstra om et tannhjul eller to må skiftes, tross alt 10 års anbefalt intervall på verkene som selges i dag
2. gjør det hos AD, de har tilgang til originale deler, gir garanti, har opplæring og erfaring og koster ikke mer
3. hør med ulike AD-er om tid, pris varierer lite, men enkelte ganger tar en service 100 år, mens andre ganger tre uker, hvis du ikke bor i Oslo har både Askeland og Lervik gode sendeordninger
4. polering og min mening: vintage sportsmodell med matte dial /plexi glass = ikke poler, ellers poler dersom du syns det gjør klokka finere:)