Sea-Dweller-tråden

16600 går flott til smoking - intet problem m mansjetten.
20181231_190628.jpg

Godt nyttår!
 
Godt nyttår til alle medasylanter. Ettersom denne tilsynelatende har blitt klokken jeg bestandig bruker spekulerer jeg på å skaffe en ny bezelinsert for variasjon. Hvis man går til en autorisert forhandler får man kjøpt en ny man kan montere selv og vil de evt ha den gamle i bytte?
IMG_20190112_103810.jpg
 
Godt nyttår til alle medasylanter. Ettersom denne tilsynelatende har blitt klokken jeg bestandig bruker spekulerer jeg på å skaffe en ny bezelinsert for variasjon. Hvis man går til en autorisert forhandler får man kjøpt en ny man kan montere selv og vil de evt ha den gamle i bytte?Vis vedlegg 128854

Flott patinert insert du har der. Du får kjøpt ny hos AD uten å innlevere den du allerede har. Husk at den nye du kjøper ikke har tritium og vil fravike fra eventuell lume i eksisterende urskive og visere. Det vil ta noe tid fra du bestiller til du kan hente / få den påmontert hos AD. (PS! Husk å ta med uret ved bestilling)
 
Flott patinert insert du har der. Du får kjøpt ny hos AD uten å innlevere den du allerede har. Husk at den nye du kjøper ikke har tritium og vil fravike fra eventuell lume i eksisterende urskive og visere. Det vil ta noe tid fra du bestiller til du kan hente / få den påmontert hos AD. (PS! Husk å ta med uret ved bestilling)

Fabelaktig:) Takk for info.

-Vegard
 
Godt nyttår til alle medasylanter. Ettersom denne tilsynelatende har blitt klokken jeg bestandig bruker spekulerer jeg på å skaffe en ny bezelinsert for variasjon. Hvis man går til en autorisert forhandler får man kjøpt en ny man kan montere selv og vil de evt ha den gamle i bytte?Vis vedlegg 128854
Vær oppmerksom på at service inserten du får fra AD normalt er en "Thin font" med betraktelig smalere tall og streker enn den originale mk4 flat four inserten du allerede har. Du får tak i originale mk4 inserts som er strøkne jet black på bruktmarkedet (ebay, VRM etc) til en forholdsvis høy pris ift ADs service insert (som er under 1000kr)......
 
Vær oppmerksom på at service inserten du får fra AD normalt er en "Thin font" med betraktelig smalere tall og streker enn den originale mk4 flat four inserten du allerede har. Du får tak i originale mk4 inserts som er strøkne jet black på bruktmarkedet (ebay, VRM etc) til en forholdsvis høy pris ift ADs service insert (som er under 1000kr)......

Mer å ta hensyn til her enn det jeg ante. Får gjøre litt research før jeg bestemmer meg for hvilken jeg lander på. Hvor mye dyrere er de sånn gjengs?

-Vegard
 
Vær oppmerksom på at service inserten du får fra AD normalt er en "Thin font" med betraktelig smalere tall og streker enn den originale mk4 flat four inserten du allerede har. Du får tak i originale mk4 inserts som er strøkne jet black på bruktmarkedet (ebay, VRM etc) til en forholdsvis høy pris ift ADs service insert (som er under 1000kr)......

Her er et eksempel på service insert (øverst venstre), sammenlignet med fat font MK3:).....mulig det går å få fat font hos AD, med litt flaks,.... nå vet du forskjellen! :)
 

Vedlegg

  • Skjermbilde.JPG
    Skjermbilde.JPG
    47,8 KB · Visninger: 0
Mer å ta hensyn til her enn det jeg ante. Får gjøre litt research før jeg bestemmer meg for hvilken jeg lander på. Hvor mye dyrere er de sånn gjengs?

-Vegard
Vanskelig å si, men MK3 er fra 10000-20000, alt etter fade og med eller uten lumeplot. MK4 bør være en del rimeligere! Du ser forskjell inni 4 tallet (spiss inni vs flat inni). Jeg har en 1665 hvor det fulgte en strøken jet black MK4 insert som jeg i går byttet til en blue faded MK3 for å få den looken du har:):)
 
  • Liker
Reaksjoner: Vegard1980
Hei godtfolk! Jeg har noen spm angående sea dweller tripple six og håper noen her kan hjelpe meg. Jeg har sett på denne klokken:

https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=123337898

Spørsmålet mitt er som følger. Kan man på en enkel måte se om denne klokken opprinnelig kom med MKII skive og nå er påsatt en nyere skive? Eller er dette riktig skive som ble levert med klokken i sin tid? Jeg har prøvd og lese meg opp, men klarer ikke helt å bli klok på når de gikk over fra MKII til MKIII og om de er blitt brukt om hverandre.

På forhånd takk!
 
  • Liker
Reaksjoner: Isbilen