Se opp for re-dial Omega Constellation Pie Pan på Finn

Mulig du har rett, men minuttmarkøren på Pie Pan modellene har jeg opplevd at løsner på flere klokker med originale skiver. De har ingen spor i skiva å festes ned i. Mulig en urmaker ikke har vært så nøye med limingen. Jeg har selv sittet med hjerte i halsen et par ganger når jeg har lagt lim på markøren. Jeg har vært redd får å legge på for mye lim så det blir synelig på skiva og ikke få satt markøren rett stilling.
 
Mulig du har rett, men minuttmarkøren på Pie Pan modellene har jeg opplevd at løsner på flere klokker med originale skiver.

Den store applikerte indeksen er løs og kunne vært løs, som du poengterer, selv om ikke skiven hadde blitt malt om men det var nok snakk om de trykkte minuttmarkørene som er all over the place.

63_437825227.jpg
 
Den store applikerte indeksen er løs og kunne vært løs, som du poengterer, selv om ikke skiven hadde blitt malt om men det var nok snakk om de trykkte minuttmarkørene som er all over the place.

63_437825227.jpg

Som jeg skrev. Mulig han har rett. Jeg skrev bare en erfaring jeg har med pie pan skivene.
 
Mulig du har rett, men minuttmarkøren på Pie Pan modellene har jeg opplevd at løsner på flere klokker med originale skiver. De har ingen spor i skiva å festes ned i. Mulig en urmaker ikke har vært så nøye med limingen. Jeg har selv sittet med hjerte i halsen et par ganger når jeg har lagt lim på markøren. Jeg har vært redd får å legge på for mye lim så det blir synelig på skiva og ikke få satt markøren rett stilling.

Mener du timesmarkør eller minuttmarkør? Jeg tenker på de påmalte minuttmarkørene som går langs kanten på "pannekanten". Dette er en klassiker i mine øyne. Re-dialere klarer ikke å få de jevne rundt hele skiva.

Holder fast ved at det er en re-dial. Ser litt mystisk ut ift MOY og "Constellation" også. Men trenger klokka i hånda og en lupe for å verifisere.
 
100% redial :p
Blekk brukt for 'minute track' er for mørkt og for tykk og for 'sloppy'
Swiss Made er ikke på rett sted
Stjerne ikke har riktig orientering
 
Redigert:
Jeg har ikke så mye å bidra med når det gjelder Omega Constellation ur, men på de fleste urskiver jeg har sett er ikke linjen mellom 12 og 6 tallet brutt. Er den det på enkelte modeller?
 
Mener du timesmarkør eller minuttmarkør? Jeg tenker på de påmalte minuttmarkørene som går langs kanten på "pannekanten". Dette er en klassiker i mine øyne. Re-dialere klarer ikke å få de jevne rundt hele skiva.

Holder fast ved at det er en re-dial. Ser litt mystisk ut ift MOY og "Constellation" også. Men trenger klokka i hånda og en lupe for å verifisere.

Jeg mener selvfølgelig timesmarkørene som står på skeiva pluss stjerna under constellation som ikke er riktig plassert. Jeg skrev minuttmarkørene. Min feil. Jeg er absolutt ikke uenig med deg at skiva er en re-dial. Men, det man ser først eller som jeg gjorde på bilde er at timesmarkørene er på skeiva og det var den erfaringen jeg ville skrive om. :)