Schindelhauer sykkel?

Spørsmålet er jo hva du skal bruke den til?
Sti, grus, Aker Brygge?
Første inntrykket er at den er altfor dyr. Har aldri hørt om Shimano Alfine, så skal ikke uttale meg, men Shimano High-End er vel XT og XTR (både på gir og bremser) som du får på langt billigere modeller.
Har aldri hatt skivebremser og har heller aldri sett behovet for det.
13 kg til den prisen synes jeg er i overkant.
Jeg ga 7500,- på salg for en Hardrock Hybrid hos Oslosportslager på salg i fjor høst. Fullt XT og 9 kg vekt.
Lykter og bagasjebrett får man kjøpt løst uansett.
Husk å kjøpe riktige dekk (noe som mange overser) til riktig bruk.
Og ikke minst riktig størrelse.
 
Det var en interessant sykkel. Ingen tvil om at man betaler for stil og utseende her, men det er bunnsolide komponenter. Shimano Alfine navgir er bra saker som krever svært lite vedlikehold, sammen med beltedrift, skivebremser og dynamo til lysene har man en nesten vedlikeholdsfri sykkel.

Det finnes helt sikkert sykler med noenlunde tilsvarende utstyr til en billigere pris, men jeg har ikke sett noen så gjennomførte som denne.

Hvis du kjøper hadde det vært kjekt om du ga en rapport om hva du synes!
 
  • Liker
Reaksjoner: thetime
Pen sykkel ja! Får nok mye av det samme for litt mindre penger hos Canyon

canyon-urban-concept-2.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: mutriakis
Spørsmålet er jo hva du skal bruke den til?
Sti, grus, Aker Brygge?
Første inntrykket er at den er altfor dyr. Har aldri hørt om Shimano Alfine, så skal ikke uttale meg, men Shimano High-End er vel XT og XTR (både på gir og bremser) som du får på langt billigere modeller.
Har aldri hatt skivebremser og har heller aldri sett behovet for det.
13 kg til den prisen synes jeg er i overkant.
Jeg ga 7500,- på salg for en Hardrock Hybrid hos Oslosportslager på salg i fjor høst. Fullt XT og 9 kg vekt.
Lykter og bagasjebrett får man kjøpt løst uansett.
Husk å kjøpe riktige dekk (noe som mange overser) til riktig bruk.
Og ikke minst riktig størrelse.


Når du ikke har peiling, er det best å ikke svare for negativt. (I beste mening)

Prisen er kurant den. Ser den koster 2200 Euro i utlandet. Masse lekre løsninger. 13 kilo for en bysykkel er flott. Alfine med rendrift er rent og praktisk.


En oversatt omtale av sykkelen fra tysk: https://translate.google.no/translate?sl=de&tl=no&js=y&prev=_t&hl=no&ie=UTF-8&u=http://unhyped.de/im-test-schindelhauer-friedrich-das-alltagsrad-mit-style/&edit-text=&act=url