Sbdx001 vs sbdx017

Jeg er veldig fornøyd med min SBDX001.
Lumen er helt rå, utrolig behagelig på armen. Lenka er kanskje ikke 100%, lenkeleddene er litt
«lange», men jeg har blitt vant til den nå.
Eneste som kan bli en utfordring er service. Har noen hatt service på sin SBDX001? Ble den sendt til Japan? Pris?
Tok det lang tid?

• Liker
Reaksjoner: Ruos
Tror nok den må sendes til Japan for service, ved mindre servicesenter med ekspertise på disse monocoque-kassene har åpnet et sted i Europa innen den tid. Mulig en god urmaker i Norge kunne gjort det, men det er visstnok ganske risikabelt og enkelt å ripe skiven når urverket skal skrus ut av kassen. Om vedkommende ikke har erfaring med dette fra før så ville jeg neppe gjort min klokke til "forsøkskanin".

Heldigvis er det ikke en stor sak å sende den til Japan for service, Seiko skal ha god oppfølging. Tror også at du kan gjøre dette igjennom norske urmakere som fører Grand Seiko, hvor de tar seg av frakt og kommunikasjon. Det blir da veldig likt som å levere den inn til vanlig service.

Sukk, merker jeg begynner å savne min MM300. Rå klokke, på gummireim er den nesten perfekt. At bezel-inserten er lakkert er bare prikken over i'en.

19122857656_f1acfdce09_b.jpg

17503481989_582dacafc7_b.jpg

17332112395_fa7720843f_b.jpg

17155824239_4e67270f26_b.jpg

Redigert:
Har ikke gjort det selv men det sies at en kan ta service i Nederland og UK.

Jeg vurderer å kjøpe en MM300. Jeg sendte en mail til optura for å forhøre om service. Svaret var som følger:

Hei.
Våre Seiko-forhandlere sender inn denne modellen til oss ved behov for service.
Vi videresender så uret til vårt europaverksted for Seiko.
Leveringstid for service ligger på ca 4 uker.

Jeg vurderer å kjøpe en MM300. Jeg sendte en mail til optura for å forhøre om service. Svaret var som følger:

Hei.
Våre Seiko-forhandlere sender inn denne modellen til oss ved behov for service.
Vi videresender så uret til vårt europaverksted for Seiko.
Leveringstid for service ligger på ca 4 uker.
Det sa ikke noe om pris i samme slengen eller?