SAS Eurobonus spørsmål

ErikR

Støttemedlem
Medlem
31. juli 2010
Innlegg
2.091
Sted
Stavanger
Mangler 5 reiser for å få eurobonus gull 2023.
Opptjeningsperioden er ut august i år.
Har 32k poeng.
Så, jeg tenker at jeg tar en dag avspasering og flyr stv-Bergen tur retur 3 ganger. (30k poeng brukes)

Så lenge det er sas og ikke Widerøe Som flyr så får jeg vel eurobonuspoeng?

Andre forslag på å bruke poeng for å få de 45 reisene jeg trenger?
 
Hmm

Sikker på at bonusreiser ikke er tellende?
Blåse 5.000kr for p få lounge og gratis mat? Usikker på om jeg orker.
 
Bonusreiser bestilt til «beste pris» til 5000 hver vei innenriks teller ikke. Bestiller du «beste tilgjengelighet» får du opptjening av poeng og segment, men det koster betraktelig mer.

De ringede ville gitt poeng og segment.

E9EA0206-7969-4722-BAB0-010DA0E5BD0E.jpeg
 
Det enkle svaret her er jo å skaffe Amex Eurobonus, så får du 20k statuspoeng i velkomstbonus. Så kan du vel si det opp etter en mnd eller noe.
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet
Såvidt meg bekjent så gir Amex Elite 20k statuspoeng hvert år da de reklamerer med "minst EBS". DNB sitt saga-kort med EB-upgrade gir 10k statuspoeng per 100k opp til 200k i forbruk. Da er du på god vei til EBG (45k statuspoeng innenfor kvalifiseringsperioden). De 5k kan du enten få med å fly, eller bruke feks SAS Mastercard premium som gir en viss andel av ekstrapoengene inn på statuspoeng.

Mener jeg regnet meg fram til at hvis du er villig til å betale for å ha alle disse kortene og har et forbruk på ca 350k ila året (200k på dnb og 150k på sas-kortet) så har du faktisk EBG uten å fly en meter med sas :p Du kan også kjøpe statuspoeng med vanlige bonuspoeng, men mener det er noe sånt som 10k ekstrapoeng = 1k statuspoeng.
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet
Såvidt meg bekjent så gir Amex Elite 20k statuspoeng hvert år da de reklamerer med "minst EBS". DNB sitt saga-kort med EB-upgrade gir 10k statuspoeng per 100k opp til 200k i forbruk. Da er du på god vei til EBG (45k statuspoeng innenfor kvalifiseringsperioden). De 5k kan du enten få med å fly, eller bruke feks SAS Mastercard premium som gir en viss andel av ekstrapoengene inn på statuspoeng.

Mener jeg regnet meg fram til at hvis du er villig til å betale for å ha alle disse kortene og har et forbruk på ca 350k ila året (200k på dnb og 150k på sas-kortet) så har du faktisk EBG uten å fly en meter med sas :p Du kan også kjøpe statuspoeng med vanlige bonuspoeng, men mener det er noe sånt som 10k ekstrapoeng = 1k statuspoeng.

Lite vits med gullkort om du ikke har tenkt å fly en meter ;)
 
Mangler 5 reiser for å få eurobonus gull 2023.
Opptjeningsperioden er ut august i år.
Har 32k poeng.
Så, jeg tenker at jeg tar en dag avspasering og flyr stv-Bergen tur retur 3 ganger. (30k poeng brukes)

Så lenge det er sas og ikke Widerøe Som flyr så får jeg vel eurobonuspoeng?

Andre forslag på å bruke poeng for å få de 45 reisene jeg trenger?
Jeg liker ikke å moralisere, og har langt i fra god samvittighet for mitt eget miljøregnskap. Men alvorlig talt gutta…….:oops:
 
Lite vits med gullkort om du ikke har tenkt å fly en meter ;)
Nå var vel planen å ha gullkort til når du skal ut å fly :p Siden SAS er med i Star Alliance så gir det gullkortet deg mye fin tilgang til diverse gold-lounger rundt om i verden. Og enkelte flyselskaper statusmatcher deg også, så om du flyr en del i feks jobbsammenheng så er det veldig fint å ha.

Også er det såklart fint de gangene du skal på ferie.

BTW, med SAS Premium mastercard så har du også fly premium. Avhengig av hvor mange EB-poeng du har tjent opp ila en 12 mnd periode, så kan du fly pluss for prisen av go. Feks 50k EB-poeng ila 12 mnd gir deg premium i norden eller europa.
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet
Nå var vel planen å ha gullkort til når du skal ut å fly :p Siden SAS er med i Star Alliance så gir det gullkortet deg mye fin tilgang til diverse gold-lounger rundt om i verden. Og enkelte flyselskaper statusmatcher deg også, så om du flyr en del i feks jobbsammenheng så er det veldig fint å ha.

Også er det såklart fint de gangene du skal på ferie.

BTW, med SAS Premium mastercard så har du også fly premium. Avhengig av hvor mange EB-poeng du har tjent opp ila en 12 mnd periode, så kan du fly pluss for prisen av go. Feks 50k EB-poeng ila 12 mnd gir deg premium i norden eller europa.

Jada, var bare et humoristisk poeng ;)
 
Jada, var bare et humoristisk poeng ;)
Du klippet jo bort ordet sas, da mistet du hele poenget. ;)

Et viktig spørsmål å stille seg @ErikR er om du har behov for gullkort.
Jeg har hatt det i mange år, men jeg flyr uansett kun på poeng så da har jeg tilgang til de samme fordeler som gullkortet. Altså fast track og lounge. (Gitt at du kun booker biz/plus selvsagt)

Jeg stoppet derfor jaget etter gullkortet for noen år siden, selv om jeg kun hadde trengt noen få ekstra flygninger for å oppnå statusen. Div kredittkort gir jo nesten status.