San Martin – fake, homage, mushroom brand, akseptabelt

Hvis du leser tråden så er det i all hovedsak en aksept for det jo. Og jeg forbeholder meg retten til å mene og synes akkurat det som passer meg. Hva jeg definerer som replikaer/fakes/etterligninger er vel opp til meg? En klokke som ikke har noen annen hensikt enn å etterape en annen i den grad du må se hva som står på skiven for å se forskjell er en fake i min bok. Så kan andre mene noe annet.
At jeg etterlater meg null rom for noe annet var jo hele poenget. Og hvorfor påpeker du hva jeg burde gjøre når jeg nettopp har sagt at jeg skal la det ligge? Er du sjefen min?
MjAxMy1iNzY1NmIwNTY3NjY0YTcy.png
 
...eller kanskje flere enn én av det ovenstående?

Disse to annonsene på TS har gitt en håndfull rapporter med ulike begrunnelser for hvorfor de bør slettes.

I forhold til reglene for Tidssonen Marked er det ikke lov å annonsere fakes/kopier på Tidssonen. Ei heller klokker som er satt sammen av både ekte og falske deler.

Hva tenker dere i forhold til San Martin? For jeg har ikke helt fått skikkelig tak på hva dette er for et slags merke.

Klarer vi å ha en saklig diskusjon med gode argumenter for hvorfor disse klokkene bør eller ikke bør får annonseres her?
Nei, vi klarer ikke ha en saklig diskusjon fordi dette er hobbyen vår, med ditto masse følelser.
Jeg har ikke lest tråden, for regner med den er full av usakligheter.

For å svare på spørsmålet ditt: Jeg tenker at dette merket er dritt.
Det sagt: Det er ikke en kopi eller homage.

Men det er heller ikke et brand jeg ønsker at hverken selges, bebildes eller diskuteres på tidssonen. Mine 2 øre.

Og jeg klarer ikke å skille SM fra Steinpikkhart, OceanX m.fl. som i all hovedsak selger klokker som er klin like de anerkjente merkene vi her på TS samler oss rundt. For meg er følgende bilde beskrivende: entusiaster på TS og medlemmer på Klokkeriet (presiserer: jeg er ikke motstander av klokkeriet, det er bare litt ulik interesse i gjennomsnittsdeltakeren på disse to stedene).

Sånn Fyrsten, da kan du lukke tråden og endre forumreglene;)
 
"Nei, vi klarer ikke ha en saklig diskusjon fordi dette er hobbyen vår, med ditto masse følelser."
Det ser ut som mange fortsatt har behov for en religion uten å ville innrømme det for seg selv.

"Jeg har ikke lest tråden, for regner med den er full av usakligheter."
Du burde holde deg unna fra å kommentere på tråder du ikke leser.
 
Som et sammendrag så kan jeg nevne at det er vanskelig å skille hva som er ok "jagerflyver ww2" klokke fra en "jagerflyver ww2 klokke". Hvem var først med hva, og hvem eier designet. Og ikke minst; Hvem eier retten til hva som er OK? Må du kjøpe noe som du ikke mener er OK?

Vi holder oss til fine klokker

8
 
  • Liker
Reaksjoner: mr_frodo
Når diskusjoner blir så polariserende, kommer det sjeldent noe fruktbart ut i den andre enden.
Dette skaper bare større distanse mellom oss medlemmer. Vi skal jo bygge bruer og øse av hverandre! Ikke rive ned et gryende fundament tuftet på respekt og toleranse.
Ser også at enkelte legger ut åte, eller bærer ved til bålet for og lokke noen ut på glattisen i det popcornet smeller i microen. Tenker da ikke spesifikt bare på denne tråden.
@GrimReaper taler tydelig, og ofte med sterke og bastante ord uten rom for tolkning. Han virker nok litt guffen og bryte ord med her inne.
Men jeg har truffet denne karen personlig, og han er en svært hyggelig og reflektert herremann!
Dette vil nok flere erfare når/vist han dukker opp på fremtidige gtg'er.
Er ikke mye justering som skal til før vi kan kose med hverandre igjen med tastaturet som en siste utpost av våre tanker og handlinger her inne.

Ønsker dere en fin fin dag.
 
Redigert: