Samsung s6 Edge vs Iphone 6

Jeg prøver å like noe annet enn iPhone. Gikk fra iPhone5 til Z3 compact. Mitt første møte med Android. Kjøpte den utelukkende fordi den var vanntett. Dessverre hadde jeg ikke lest meg opp på den håpløse luken over ladeporten.

At min Z3 har mye ram hjelper lite når telefonen er smekk full av søppel som jeg ikke kan slette. Minner om en billig pc fra elkjøp.

Det jeg trenger er en iPhone 5 Rough. Samme specs, men som tåler litt mer juling.

Holder på med det samme, sliter med å tilvenne meg Z3 compact'n.
Går nok tilbake til iPhone

For meg så er telefonen primært nettopp det, en telefon. Dernest en SMS-plattform, og deretter følger internett, mail etc. Så for min del er det batterikapasitet som er det avgjørende, og den er dessverre i fritt fall på nyere iPhone-utgaver. 4S hadde god kapasitet, og kunne gå opptil to dager(husker før i tiden, når man hadde den i en uke minst) med mye bruk uten lading.
5S er ikke god, og etter hva svigermor erfarer med sin 6+, er ikke den mye bedre.
Men, det sagt, så vil jeg før ha en iPhone enn en Androidbasert telefon, da det som @andersmp sier, bare funker.
Flyten mellom iPhone og andre epleprodukter er sømløs, og gull i min jobb i hvert fall.

• Liker
Reaksjoner: LarsOlav og rolexx
Har selv hatt alle telefonene til Iphone frem til 5S. Prøvde HTC One for noen år siden, men gikk tilbake til Iphone etter noen måneder. Har også de 10 siste årene sittet utelukkende på Mac, selv om jeg kun kjører Windows. Mac er utrolig solide, har god skjerm og bra spec på toppmodellene, men jeg blir nødt til å kjøre Windows pga software utvalget. Mitt siste valg av telefon endte på Sony Z2, som jeg nå har hatt i ett års tid. Jeg kunne ikke vært mer fornøyd med denne, og om jeg i dag skulle kjøpt ny telefon ville det blitt Samsung s6 Edge. Da jeg byttet føltes det rett å slett som om Apple hadde stått stille i forhold til utviklingen på Android.

• Liker
Reaksjoner: Oddemann
Mer internminne er riktig tilnærming. Minnekort er feil tilnærming.

Jeg sitter for øyeblikket med en Galaxy S4 med 32G minnekort, og problemet er som det alltid har vært med mine minnekortbefengte telefoner. Apper lages slik at de bare kan installeres i internminne, eller de kan bare lagre til internminne, eller de lagrer til internminne selv om de tilsynelatende er satt opp til å bruke minnekortet etc etc. Og resultatet er at jeg sitter med treg telefon og sletter unna selv om det er masse plass på minnekortet.

Etter min mening gjør samsung et helt riktig valg når de står over minnekortet denne gangen.

Synes muligheten å legge til eget microSD-kort i min Note 4 er ypperlig, siden jeg tar en del bilder og video. Dessuten, så er det flott på reise - for GoPro benytter nemlig også microSD...

Alternativet til microSD er ingenting - eller strikt filhygiene.

• Liker
Synes muligheten å legge til eget microSD-kort i min Note 4 er ypperlig, siden jeg tar en del bilder og video. Dessuten, så er det flott på reise - for GoPro benytter nemlig også microSD...

Alternativet til microSD er ingenting - eller strikt filhygiene.

Tiltredes. Ja, det er irriterende at apper utnytter tilleggsminnet så dårlig, selv om man setter det opp til å være lagret på minnekortet. Men til foto, og musikk ikke minst, så er MicroSD bra og ha. Jeg har lagret en del favorittmusikk fra Wimp i offline-modus på telefonen, så er jeg sikret å ha noe i bakhånd dersom det er dårlig Wifi på hoteller eller andre steder.

• Liker
Jeg gikk fra diverse HTC-dritt utstedt av arbeidsgiver over flere år til først Note 2 så Note 3 og nå S6 flat 64GB. Veldig fornøyd med Samsung. Edge var aldri aktuelt, bruker bombesikre etuier på mine mobiler så slike designfeatures er nokså uinteressante.

@andersmp Add batteritid: det er/var noe muffens med e-post med push knyttet til en Exchange-konto på min S6, da tappet e-postappen batteri så det holdt (som i 70% av batteribruken, alle andre ting på under 5%). Endret til 15 min oppdatering og da var det skjermen som dominerte batteribruken (= slik det skal være).

Jeg kjøpte en S6 32 for noen dager siden. Ligger i en skuff. Rett tilbake til iPhone 6. Send meg en pm evt.

• Liker