Samling ved reisens slutt

Du verden! Denne presentasjonen er fullt på høyde med det beste fra utlandet. YM med gullbezel etc har jeg aldri sett, men du stor tid for flott den er. Forstår godt at du digger den sekundviseren.

Takk for at du deler samlingen med oss - og du, du må bare poste mye mer. Du har en fabelaktig og morsom penn!

YMen er mye finere i virkeligheten, eller med en dyktig operatør bak kameraet.. (I likhet med alle de andre egentlig) Jeg får se om øvelse gjør mester på den fronten også.

(Hvis jeg tar turen til Graandalsvegen en gang skal du kanskje få ta en titt også ;) )

Oi oi oi, for en utrolig variert og spennende samling du har:) Du er nødt til å dele mer av klokkene dine! YM var utrolig stilig, ikke så ofte man ser en slik en! Takk for at du deler, var en utrolig bra presentasjon!

Herlig lesning:)
Takk for at du deler!

Veldig pen samling, blir imponert:cool:

Im-po-nert, her var det vanvittig mye fint!

Blant mange favoritter sniker det seg inn noen (for meg) hyggelige nye bekjentskaper: IWC Ingy med snertne røde detaljer, racing-Speedy med helhvit skive (mer om denne, takk), TT Yachtmaster med gult gull. Og så en PP som et lite apropos på slutten...

Jeg ble nesten inspirert til å ta frem ringen også, selv om jeg synes den er ukomfortabel så det holder :)

Takk for hyggelige ord, har vel aldri helt kommet i siget med å skrive her, men jeg får vel satse på at det kanskje blir litt mer enn en gang i året heretter.

Skrev noen ord om Schumi-Speedyen i en tidligere post og jeg vet egentlig ikke så mye mer om den, men hva gjelder ringen så er den om ikke annet mer økonomisk lønnsom enn andre ringer...

For en herlig presentasjon av en vanvittig flott samling klokker som du har. Håper å se flere av disse i dagens klokke - tråden.
Apropos er vel den iwc 7dagersen min gamle? Og patek-er på Finn lagt ut 11.mai var nok min 5980 du siktet til samt @<a href="http://www.tidssonen.no/forum/member.php?u=1511" target="_blank">HCWL</a>s 5712. 5711 er heller ikke noe å kimse av, en flott klokke!

Det stemmer, 7-dageren var din og at du og HWCL la ut deres samtidig var vel indirekte utslagsgivende til at 5711en måtte kjøpes. Ikke helt identisk situasjon, men det er vel noe av den samme ulogiske logikken som Dan Ariely forteller om her:

[video=youtube;xOhb4LwAaJk]http://www.youtube.com/watch?v=xOhb4LwAaJk[/video]

Herlig :D Flott samling og underholdende lesestoff. Håper jeg selv en dag får æren av og bære en PP.

Det var vel sånn jeg følte det også, men med fare for å banne i kirken så er det vel nesten klokken som bør føle seg beæret over at vi bruker idiotisk mye penger på den... Det kan jo være greit å beholde bakkekontakten til tider og huske på at det ikke er den neste klokken som er den ultimate. (Alle vet jo at det er den neste etter det igjen :cool: )

Takk som deler!

Flott samling. Mange godsaker og fin variasjon. Den YM'en ser spenstig ut. Må få prøvd en IWC ingenieur en dag kjenner jeg. Liker forresten det skivebyttet du har gjort. Flott og egenartet ur!

Ingenieur er en litt "acquired taste" eller for spesielt interesserte, men jeg synes den er helt knall. De nye variantene som kommer nå er heller ikke så dumme, men en eldre variant som min er mye klokke for pengene synes jeg.

Fantastisk "reise" du har hatt! Har ikke tidligere sett YM med gullbezel, men den var ikke feil :) Ellers er jo både IWC portuguese, Rolex Explorer 2 og PP 5711 helt sjef! Takk for at du deler!

Artig å kunne dele også, satt og mimret litt for meg selv da jeg skrev her :)

Fantastisk tråd, og ditto klokker!! Dette kan jeg like. Takk for at du deler :)

Wow!

Flott galleripost! Gode beskrivelser og flotte klokker... :)

Takk takk, godt å ha landet stående etter alle Wirkolaene som har hoppet før her :)

Flotte klokker og like bra historier. Men trådtittelen - undrer meg på den?

Jeg prøvde å komme på noe mer spennende tittel enn "Snapperheads samling" og siden jeg har vært på en uplanlagt og virrende horologisk vandring så tenkte jeg at det ville passe med et dårlig ordspill på Erik Fosnes Hansens roman "Salme ved reisens slutt":
Erik%20Fosnes%20Hansen%20-%20Salme%20Ved%20Reisens%20Slutt.jpg

Teoretisk kunne vel PP være et naturlig punktum og endestasjon for reisen, men det ser vel ikke ut som det har fungert for andre :)

Redigert:
Jeg prøvde å komme på noe mer spennende tittel enn "Snapperheads samling" og siden jeg har vært på en uplanlagt og virrende horologisk vandring så tenkte jeg at det ville passe med et dårlig ordspill på Erik Fosnes Hansens roman "Salme ved reisens slutt":
Erik%20Fosnes%20Hansen%20-%20Salme%20Ved%20Reisens%20Slutt.jpg

Teoretisk kunne vel PP være et naturlig punktum og endestasjon for reisen, men det ser vel ikke ut som det har fungert for andre :)

;) Joda, tok den og det var vel tanken på boken som også gjorde at for meg fikk tittelen et anstrøk av noe skjebnesvangert, noe uunngåelig ......

Har vel ellers fått en følelse av at i klokkeverdenen er der ikke noen endestasjon, det er selve reisen og utviklingen som er målet?

Fantastisk lesning! Du er nok alt for ydmyk når du beskriver dine skrivekunnskaper;) Og den Nautilusen...... Snadder.

Takk for en herlig post:) Mye god lesing og masse flotte ur. Takk som deler!

Herlig tråd! Noen flotte bilder ;), morsom lesning og utrolig flotte klokker.

Igjen takk for hyggelige tilbakemeldinger. Føler vel at bildene burde vært en del bedre, men er ikke så dreven med mobilkameraet... Tar meg også i å synes at det er litt kleint å stå og ta bilder av klokker, men på den annen side er vel det kanskje et lite sunnhetstegn oppi all galskapen :confused:

Flott historie og en meget flott samling klokker. Likte spesielt denne, 997?

Syntes jeg kunne snike inn den her, var jo litt klokke-relatert :cool: (både i seg selv, men også siden den tok vekk litt likviditet også) Ja, det er en 997S. Jeg kunne bære ned mange årganger av Evo Magazine i boden da jeg fikk den, og godfølelsen er fremdeles like stor hver gang jeg starter opp :)

;) Joda, tok den og det var vel tanken på boken som også gjorde at for meg fikk tittelen et anstrøk av noe skjebnesvangert, noe uunngåelig ......

Har vel ellers fått en følelse av at i klokkeverdenen er der ikke noen endestasjon, det er selve reisen og utviklingen som er målet?

Tja, det uunngåelige var kanskje at det før eller siden måtte bli en Patek? :rolleyes: :eek: